شناسهٔ خبر: 49794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقش دانشگاه ها در تحقق نقشه جامع علمی کشور بررسی شد

سهم دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف نقشه جامع علمی کشور در کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه  ۲۵۳ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه گزارش «طرح تدوین سهم دانشگاهیان از اجرای نقشه جامع علمی کشور» که توسط ستاد راهبری اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور تدوین شده است، ارائه شد.

در این گزارش ضمن بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دانشگاه و جایگاه نقشه جامع علمی کشور در پیشبرد سیاست های علم و فناوری کشور، الگوی نهادی سهم دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف نقشه جامع علمی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش همچنین تقسیم کار  هر یک از اجزای دانشگاه مانند مدیریت، هیات علمی، دانشجویان و... در اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور و ارتباط میان دانشگاه و دانشگاهیان (دانشجویان و اعضای هیات علمی) در پیشبرد اولویت های نقشه جامع علمی کشور نیز تشریح شده است.

بعد از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادهادی خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به، لزوم هم افزایی میان سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور، شفاف سازی تقسیم کار در حوزه بین الملل، ترسیم مأموریت هدفمند برای مجموعه دانشگاهی در کشور، مشورت و همفکری جهت استفاده از تجربه و دیدگاه‌های  نخبگان دانشگاهی و ارائه اهداف کمی نقشه جامع علمی کشور به منظور جهت دهی مأموریت‌های مدون دانشگاه‌ها اشاره کرد.

همچنین تهیه نظام مدیریت یکپارچه در راستای هدایت دانشگاه‌های کشور با نگاه ملی، ارتقای نظام پژوهش و برنامه ریزی کشور با تمرکز  بر مدیریت مالی و تأمین زیرساخت ها و لزوم نیاز به تحول در دانشگاه‌ها قبل از تعیین سهم در اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور از دیگر پیشنهاداتی بود که ارایه شد.  

نظر شما