شناسهٔ خبر: 49805 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفسیر نوینی از سنن تاریخ‌نویسی در «داریوش در سایه اسکندر»

کتاب «داریوش در سایه اسکندر» اثر پی‌یر بریان ترجمه ناهید فروغان تفسیر نوینی از سنن تاریخ‌نویسی و نقش اصل خلل‌ناپذیر تکرار در این سنت‌ها به دست می‌دهد.

تفسیر نوینی از سنن تاریخ‌نویسی در «داریوش در سایه اسکندر»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب «داریوش در سایه اسکندر» اثر پی‌یر بریان ترجمه ناهید فروغان از سوی نشر ماهی منتشر شده است.

این اثر با نگاهی علمی سراغ تحلیل کارنامه واپسین شاه هخامنشی رفته و از این رهگذر به بررسی دقیق آثار مربوط به آن دوران پرداخته است. از تواریخ یونانی و روایات مورخان اسکندر گرفته تا آثار اخلاق‌محور تاریخ‌نویسان رومی، رسائل ادبای قرون وسطی و عصر رنسانس و نیز کتاب‌های تاریخی و ادبی شرقی، یعنی از تاریخ از اسکندر و داریوش گرفته تا قصه سکندر و دارا.

به علاوه، تحلیل‌های مولف دانشمند کتاب، تفسیر نوینی از سنن تاریخ‌نویسی و نقش اصل خلل‌ناپذیر تکرار در این سنت‌ها به دست می‌دهد. پی‌یر بریان، استاد و محقق مطالعات هخامنشی و تاریخ اسکندر در کلژدو فرانس است.

کتاب «داریوش در سایه اسکندر» اثر پیر بریان، مترجم ناهید فروغان و ویراستار احمدرضا قائم‌مقامی در 646 صفحه، قطع وزیری(گالینگور)، شمارگان یک‌هزار و پانصد نسخه از سوی نشر ماهی به چاپ رسیده است.

نظر شما