شناسهٔ خبر: 49895 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موسیقی فولکلوریک ایران در عراق نواخته می‌شود/ تغییر در «روناک»

گروه موسیقی نواحی «روناک» که از این پس با عنوان «روناک نوین» به فعالیت خود ادامه می‌دهد، شهریورماه امسال در فستیوال بزرگ موسیقی فولکلور جهانی شرکت می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احسان میرضیایی مدیر موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته قرار بر این است که بعد از کنسرت های موفقی که توسط گروه اجرا شد در آینده ای نزدیک موسیقی کشورهای دیگر نیز به تناسب برنامه ها در کنسرت های پیش رو اجرا شود.

وی افزود: مجموعه «روناک» با هدف معرفی موسیقی اقوام ایران به ملت های مختلف، شهریور ماه امسال عازم فستیوال بزرگ فولکلور جهانی در شهر رانیه عراق است. در این فستیوال که هر سال با حضور برترین گروه های موسیقی فولکلور برگزار می شود گروه هایی از ۱۵ کشور جهان آثار خود را به مخاطبان عرضه می کنند که گروه «روناک» نیز بنا به اهدافی که مدنظر قرار داده تصمیم دارد رپرتوار کاملی را برای حضور در این فستیوال اجرا کند.

مدیر اجرایی گروه موسیقی «روناک» با اشاره به فعالیت های دیگر این مجموعه موسیقایی بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای کنسرت بعدی در برج میلاد تهران هستیم و در آینده ای نه چندان دور شاهد انتشار آلبوم جدید خواهیم بود. برنامه دیگری که غیر از فعالیت های گروه «روناک» توسط موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» انجام خواهد شد کنسرت گروه «زاگرسیان ایران زمین» به خوانندگی استاد داریوش نظری است که روز جمعه ۳۰ تیر ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

میرضیایی درباره جزئیات کنسرت بیان کرد: سرنا نظری، یوسف سابیزا، مهران ترک زبان، آیدا امیری مفدم، رکسانا نظری، علی حداد، کیمیا کوگانی، پارمیدا نظری، حامد نظری و احسان عبدی پور نوازنده چیره دست سرنا گروه اجرایی کنسرت «زاگرسیان ایران زمین» را تشکیل می دهند. این گروه پیش از این هم اجراهایی در داخل و خارج از کشور داشته و در کنسرت پیش‌رو با حضور لرزبانان پایتخت نشین قطعاتی از موسیقی لری را به دوستداران موسیقی نواحی ارائه می دهد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد:  موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق فعالیت خود را اختصاصا در زمینه موسیقی نواحی ایران انجام می دهد و از سال ۹۰ تا اکنون اجراهای متعددی از موسیقی اقوام کشور از جمله لری، کردی، آذری، جنوبی و شمالی برگزار کرده است. گروه «روناک» به سرپرستی کیوان علیمحمدی نیز ترکیبی از خوانندگان و نوازندگان برجسته موسیقی نواحی کشور است که در قالب یک گروه، موسیقی همه ایران از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق را اجرا می کنند.

وی در پایان گفت: به تازگی در گروه «روناک» تغییراتی ایجاد شده که این گروه را به گروه «روناک نوین» تبدیل کرده است و این گروه علاوه بر اجرای رپرتوارهای مختلف موسیقی نواحی ایران قطعاتی از موسیقی پاپ و موسیقی ملل از جمله عربی و انگلیسی نیز اجرا می کند. کنسرت اخیر هم که سوم خرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد به نوعی رونمایی از گروه «روناک نوین» بود که با شعار «روناک را جهانی می کنیم» برای مخاطبان اجرا شد.

نظر شما