شناسهٔ خبر: 49923 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

بیشعورها (نظریه‌ای دربارۀ دونالد ترامپ)

بیشعورها ترامپ به‌رغم ضعف‌هایش، برای کسانی که به سیستم سیاسی موجود بی‌اعتمادند همچون کورسوی امیدی برای تغییر وضع موجود است.

بیشعورها (نظریه‌ای دربارۀ دونالد ترامپ)

آرون جیمز

مترجم: مریم احمدی

ناشر: تیسا

تعداد صفحه: ۱۳۳ صفحه

قیمت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان

در میان گونه‌های موجود در اکوسیستم بیشعوری، ترامپ دقیقاً به کدام گونه تعلق دارد؟ چرا ظاهر ترامپ تا این حد فریبنده است؟ چرا این مرد موطلایی و عاشق طلا دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد؟ اصلاً، چرا ترامپ اینقدر باعث بی‌ثباتی می‌شود؟ چرا ما در برابر او احساس حیرت، گیجی و سردرگمی می‌کنیم و در هاله‌ای از آشفتگی به او می‌نگریم؟ او دموکراسی را با چه خطراتی مواجه می‌کند؟ همة ما قبول داریم که ترامپ نمونة «حب نفس» یا «میل به رسمیت‌شناسی خود توسط دیگران» است. او عاشق جلب توجه و ارتقای جایگاه خود در چشم دیگران است، و به طور خستگی‌ناپذیری در حال اثبات این مدعاست که از همه بزرگ‌تر و بهتر است و بر خود تسلط بیشتری دارد.

ترامپ به‌رغم ضعف‌هایش، برای کسانی که به سیستم سیاسی موجود بی‌اعتمادند همچون کورسوی امیدی برای تغییر وضع موجود است. در این سیستم فاسد، برنده شدن یک بیشعور در رقابت قدرت، پرسشی را پدید می‌آورد: «آیا ممکن است یک بیشعور تمام‌عیار، چنین لطف بزرگی در حق ما انجام دهد و با فساد مبارزه کند؟» «لودگی» شیوة خاص بیشعوری ترامپ است. این شیوه نشان‌دهندة علت موفقیت اوست، اما از طرفی نشان‌دهندة انحطاط تدریجی و تبدیل شدن او به قدرتی است که از خشونت پشتیبانی می‌کند.

آیا ترامپ می‌داند خودبزرگ‌بینی‌اش او را به کجا می‌کشاند؟ احتمالاً نمی‌داند، و بی‌توجهی چنین افرادی به رفتارشان، در حالی که تلاش می‌کنند به بالاترین مقام کشورشان و حتی جهان برسند، ما را با نگرانی همه‌جانبه‌ای دربارة آینده‌مان مواجه می‌کند.

نظر شما