شناسهٔ خبر: 50009 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان لئوناردو داوینچی چاپ شد

روایتی از زندگی لئوناردو داوینچی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رمان «لئوناردو داوینچی» نوشته دمیتری مِرِشکفسکی ترجمه جواد سیداشرف به قیمت چهل و دو هزارتومان در نشر ققنوس عرضه شد.
 
دمیتری مرشکفسکی نویسنده روس در روایتی داستانی، زندگی و زمانه لئوناردو داوینچی را روایت کرده است. او در این اثر داستانی به استناد روایت‌هایی که زیست و زندگی این هنرمند بزرگ برجای مانده است، روایتی خواندنی از او به دست می‌دهد. در این اثر او سعی می‌کند، از پی افسانه‌هایی که درباره‌ی زندگی لئوناردو داوینچی رقم خورده است به روایتی روشن و شفاف از او دست پیدا کند و مخاطب را آرام به لایه‌های روایت نشده‌ی زندگی داوینچی می‌برد. روزها و سال‌های نوجوانی وایام جوانی آقای نقاش و پرداختن به علائق متعدداش از ریاضی تا هنر و حکمت در این  رمان تعریف می‌شود.  
 
این اثر در فصل‌های متعددی روایت می‌شود و  عنوان فصل‌ها نیز به این شرح است: چشمه کجاست؟، چه بشری! چه خدایی!، میوه مسموم، یادداشت‌های روزانه جووانی بلترافیو،عصر طلایی، دو همزاد، خیزاب‌های هرز، پرخواهیم کشید، یا قیصر یا هیچ، جانور سرخ،‌ مونالیزا جوکوندا، انکیزیسیون مقدس،‌لئوناردو، میکل آنجلو و رافائل،‌مرگِ شهاب پیشاهنگ.
 
در بخشی از توضیح ناشر درباره این اثر آمده است: خورشید آثار و اندیشه‌های لئوناردو داوینچی در مقام نقاش، مهندس، پژوهشگر و فیلسوف، با آن نیروی خلاقه بی‌همتا، آن قریحه و ذوق بی‌نظیر و آن حس زیباشناختی دست‌نیافتنی، در عصر ما نیز همچنان می‌درخشد و نورافشان است. اما تنها لبخند پررمز و راز «مونالیزا» نیست که دانشمندان همه اعصار و قرون را متحیر و مسحور کرده است. زندگی و شخصیت آفریننده این اثر فناناپذیر نیز هنوز و همچنان پراز معنا و ابهام است.
 
لئوناردو دی سر پیرو دا وینچی‌ پانزدهم آوریل 1452  به دنیا آمد و سال 1519 از دنیا رفت. او را امروزه به عنوان نقاش و مجسمه‌ساز می‌شناسند، اما در حوزه‌های مختلف   موسیقی، ریاضی‌، مهندسی، معماری و ...  صاحب نظر بود. چهره تاثیرگذار دوران رنسانس و یکی از بزرگ‌ترین نقاش‌های تاریخ جهان زندگی پرفراز و نشیبی داشت و بازتاب آن زندگی را در آثار هنری و یادداشت‌هایش می‌توان  دید.
 
آثار متعددی درباره این هنرمند بزرگ به فارسی ترجمه و منتشر شده است، از آن جمله می‌توان اشاره کرد به کتاب‌های «اندیشه‌های سه نقاش بزرگ لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و پابلو پیکاسو» گردآوری و ترجمه مجید محمدی و رسول عظیمی، «به دنبال لئوناردو داوینچی» اثر
پاتریک ژوسو، ترجمه بیتا شمسینی، «چگونه مانند لئوناردو داوینچی فکر کنیم؛هفت قدم تا نبوغ» اثر مایکل گلب ترجمه مهدی قراچه‌داغی،‌ «روانکاوی لئوناردو داوینچی» اثر زیگموند فروید ‌ترجمه پدرام راستی، «خاطره‌ای از کودکی لئوناردو داوینچی و داستایوفسکی و پدرکشی» اثر زیگموند فروید ترجمه مجتبی پردل، «ریاضیات و مونالیزا؛ هنر و علم لئوناردو داوینچی» اثر بولنت آتالای ترجمه فیروزه مقدم و...
 

نظر شما