شناسهٔ خبر: 50055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی»

کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی» یکشنبه ۱۱ تیرماه نقد و بررسی می‌شود.

نقد کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  گروه فلسفه علوم اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری فصلنامه نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان نشست نقد و بررسی کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی» را برگزار می‌کند.
 

این نشست یکشنبه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۷ با حضور محمدامین قانعی‌راد، محمدعلی مرادی، سید جواد میری، ابوالفضل مرشدی و مالک شجاعی جشوقانی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به محل سالن کنفرانس انجمن جامعه‌شناسی ایران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، زیر پل گیشا، نیم طبقه اول دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مراجعه کنند.


کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی: نگاهی تطبیقی به فلسفه اجتماعی ایمانوئل کانت و علامه طباطبایی» نوشته ابوالفضل مرشدی در سال جاری توسط نشر ثالث منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در جهان غیر اروپایی، به ویژه در جهان خاورمیانه و ایران، روند شکل‌گیری علوم اجتماعی جدید به گونه‌ای دیگر بود. بدین شکل بود که ورود علوم اجتماعی جدید بدون مبانی جدی بود. یعنی انتقال این علوم به جهان خاورمیانه به طور کلی و به قلمرو زبان فارسی به طور خاص، بدون توجه به مبانی این علوم بوده است. اگرچه در گذشته علوم اجتماعی خاصی در این مناطق وجود داشته است، یعنی پیرامون روابط انسان‌ها در ابعاد متفاوت و از منظرهای گوناگون تامل شده است، اما علوم اجتماعی به مفهوم و معنای دوران جدید به طور کلی دارای مولفه‌های نو است و از این رو، علوم اجتماعی جدید به گونه‌ای اساسی متمایز از علوم گذشته است. این مسئله‌ای است که انتقال دهندگان علوم اجتماعی به ایران اساسا به آن بی‌توجه بوده‌اند.»

نظر شما