شناسهٔ خبر: 50099 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کدام نویسنده‌ها درآمدهای میلیاردی دارند؟

مجله‌ی آمریکایی «فوربز» اسامی پردرآمدترین چهره‌های جهان را منتشر کرده که در میان آنها تعدادی نویسنده‌ نیز به چشم می‌خورد.

کدام نویسنده‌ها درآمدهای میلیاردی دارند؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فهرستی که مجله‌ فوربز منتشر کرده تنها شامل چهره‌های سرشناس در حوزه‌های موسیقی، سینما، ادبیات، ورزش و هنر است و تنها نام دو نویسنده به چشم می‌خورد. 

در رتبه‌ سوم فهرستی که این مجله منتشر کرده نام جی. کی رولینگ دیده می‌شود که طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۹۵ میلیون دلار کسب کرده است.
 
رولینگ متولد ۱۹۶۵ است و شهرتش را با نوشتن مجموعه‌ هفت جلدی «هری پاتر» به دست آورد که صدها میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروش رفته و به 65 زبان نیز ترجمه شده است.مجله‌ «ساندی تایمز» پیشتر در گزارشی میزان ثروت رولینگ را ۴۵۴ میلیون پوند تخمین زده بود که او را در ردیف ثروتمندترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قرار می‌دهد.
 
عمده کتاب‌های این نویسنده به قلم ویدا اسلامیه به فارسی ترجمه و منتشر شده است. 

از نویسندگان دیگری که در فهرست ثروتمندان مجله‌ی «فوربز» قرار دارد جیمز پترسون، جنایی‌نویس آمریکایی است.
 
پترسون متولد ۱۹۴۷ در ایالات متحده آمریکا است و عمدتاً به خاطر نوشتن رمان‌های تخیلی‌اش در مورد شخصیت الکس کراس شناخته شده است.
 
سال گذشته‌ی میلادی نیز مجله‌ی «فوربز» او را پردرآمدترین نویسنده‌ی سال معرفی کرده بود. دارایی او از مرز 900 میلیون دلار گذشته است و به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شده است.
 
او در یک سال گذشته توانسته از راه فروش رمان‌های جنایی خود 87 میلیون دلار درآمد کسب کند که به این ترتیب جایگاهی بعد از جی. کی رولینگ نصیبش شده است.
 
با این حال پترسون در فهرست مردان و زنان ثروتمندی که مجله‌ی «فوربز» منتشر کرده جایگاه نهم را به دست آورده است. فوتبالیست‌هایی ماننده لیونل مسی و خوانندگانی مانند اَدل به لحاظ کسب درآمد بعد از پترسون قرار دارند.
 
مجله‌ «فوربز» که سال ۱۹۱۷ توسط بی. سی. فوربز تاسیس شد حالا هر دو هفته یک‌بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان به شمار می‌آید.
 
یکی از بخش‌های جذاب این مجله فهرست‌هایی است که هر از گاهی از ثروتمندترین شخصیت‌های مختلف جهان در رشته‌ها و شاخه‌های گوناگون منتشر می‌کند.چندی پیش نیز مجله‌ی فوربز در گزارشی دیگر از دن براون، نویسنده‌ی رمان معروف «کد داوینچی» به عنوان یکی از نویسندگان ثروتمند جهان نام برده بود.
 
براون در سال 2016 میلادی توانسته بود 99 میلیون و 500 هزار دلار درآمد کسب کند. او مشغول نوشتن نسخه‌ای از رمان «کد داوینچی» برای نوجوانان است.
 
ریک ریوردن، نویسنده‌ی 53 ساله‌ی آمریکایی، نیز چندی پیش به عنوان یکی از نویسندگان پردرآمد معرفی شده بود. او عمده‌ی شهرتش را مدیون مجموعه‌ی 5 جلدی «پرسی جکسون و خدایان یونان» است.
 
این مجموعه که مخاطب‌هایش عمدتاً علاقمندان ادبیات فانتزی است درباره‌ی پسری دورگه به نام پرسیوس جکسون است. ریوردن سال گذشته‌ی میلادی حدود 9 میلیون و 500 هزار دلار درآمد داشته است.
 
نویسنده‌ی دیگری که توانست در سال گذشته‌ی میلادی درآمدی همسنگ درآمدهای ریوردن و براون داشته باشد جرج آر. آر مارتین بود.
 
این نویسنده‌ 68 ساله‌ی آمریکایی در سبک‌های فانتزی، علمی‌تخیلی و وحشت می‌نویسد و مجموعه‌ی فانتزی «ترانه‌ یخ و آتش» او یکی از موفق‌ترین مجموعه‌رمان‌های چند دهه‌ی اخیر بوده است.
 
 

نظر شما