شناسهٔ خبر: 50123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاثیر درس «مهارت های زندگی» در معدل حذف شد

براساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم «درس مهارت های زندگی» بدون نمره و تاثیر در معدل شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ براساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم «درس مهارت های زندگی» رایگان، بدون نمره و تاثیر در معدل شد.

در این بخشنامه آمده است: به تمام موسسه های آموزش عالی اجازه داده می شود تا از مجموع دروس پیشنهادی سایر دستگاه های اجرایی، مواردی (با اولویت درسی مهارت زندگی دانشجویی، کار آفرینی، ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط زیست، مدیریت بحران، استاندارد سازی) با رعایت مقررات آموزشی در دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به عنوان دروس اختیاری به دانشجویان ارایه کنند.

در تبصره یک این بخشنامه آمده است: در دانشگاه های دولتی، ارایه درس مذکور تا حداکثر ۲ درس رایگان و در سایر موسسات منوط به پرداخت هزینه توسط دانشجو خواهد بود.

همچنین تبصره دو تاکید می کند: دروس مذکور در چهارچوب سنوات مجاز و مازاد برسقف واحدهای دوره ارایه و بدون تاثیر در معدل؛ در کارنامه دانشجویان درج می شود.

بر اساس تبصره سه، سرفصل هریک از دروس با هماهنگی دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت متبوع تدوین می شود.

اجرای این مصوبه طبق شیوه نامه مصوب موسسه انجام می شود و سایر بخشنامه های مربوط به ارایه دروس اختیاری مذکور از تاریخ ابلاغ این بخشنامه لغو می شود.

به گزارش مهر، پیش از این در بخشنامه اول که در رابطه با «درس مهرات های زندگی» به دانشگاه ها ابلاغ شده آمده بود:  ۲ واحد اختیاری درس مهارت های زندگی دانشجویی برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی به تصویب رسیده و مقرر شده است، این درس به صورت اختیاری برای تمام دوره ها ی کاردانی و کارشناسی ارایه و برای رشته هایی که دروس اختیاری ندارد به عنوان مازاد بر سقف واحدهای درسی ارایه شود.

نظر شما