شناسهٔ خبر: 50159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی منوچهری دامغانی در قالب رمان

عبدالله صالح پاک از نگارش رمان «چکامه ناتمام» شامل زندگی‌نامه داستانی منوچهری دامغانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «چکامه ناتمام» که در قالب رمان به زندگی‌نامه منوچهری دامغانی شاعر ایرانی سده پنجم هجری می‌پردازد قرار است توسط انجمن قلم راهی بازار شود. منوچهری دامغانی را شاعر طبیعت خوانده‌اند.

از سوی دیگر، صالح پاک که رمان «شکارچیان شب» را در اسفندماه سال ۹۵ از سوی انتشارات علمی فرهنگی وارد بازار کتاب کرد مدتی است با رمان «خط عشق» دست به قلم  است.

«‌خط عشق» رمانی است که با زبان طنز نوشته شده و نویسنده در آن شوخی‌هایی را با مسائل عشقی عجین کرده است. تا کنون بیش‌ از ۵۰ درصد این رمان حدودا صدصفحه‌ای نوشته شده است.

 «شکارچیان شب» نیز رمانی است که به ماجراهای پسربچه‌ای می‌پردازد که آرزو دارد روزی شکارچی شود. او در این داستان با یک پیرمرد شکارچی مواجه می‌شود که به دنبال شکار موجود افسانه‌ای «قره قرناغ» است که به نوعی با «آل» پهلو می‌زند. او شنیده که شکارچی واقعی کسی است که بتواند این موجود افسانه‌ای را شکار کند، اما ...

عبدالله صالح پاک این روزها همچنین مشغول تدوین و نگارش افسانه‌های ترکمن ویژه نوجوانان است. او قصد دارد صد افسانه ترکمن را با تصویرسازی مارال صیادچی ویژه نوجوانان راهی بازار کند. تا کنون ۹۸ افسانه این مجموعه نوشته شده است و به گفته‌ نویسنده، این افسانه‌ها در تقسیم‌بندی افسانه‌های جانوری، اجتماعی، ‌جن و پری و زندگی گنجانده خواهد شد.

 پاک امیدوار است بتواند این مجموعه را در انتشارات افق راهی بازار کند.

نظر شما