شناسهٔ خبر: 50197 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهدای جایزه والتر اسکات برای دومین بار به سبستین بری

جایزه والتر اسکات برای دومین بار سبستین بری را به عنوان برنده خود انتخاب کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جایزه والتر اسکات که به آثار داستانی تاریخی تعلق‌ می‌گیرد سبستین بری را به عنوان برنده خود در سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد.

به این ترتیب سبستین بری نویسنده ایرلندی برنده جایزه ۲۵ هزار پوندی سروالتر اسکات شد و این بار این جایزه را برای رمانی با عنوان «روزهای بی پایان» دریافت کرد. رمان بری در قرن نوزدهم و درباره جنگ داخلی است.

بری دیروز در جشنواره کتاب بوردرز در ملروس اسکاتلند این جایزه را از دوک بوکلوچ دریافت کرد.

وی  در این مراسم گفت: سخت است بتوانم شادی‌های ساده کودکانه‌ام را در گرفتن این جایزه تشریح کنم ، اما اعضای هیات مدیره کاری کردند که یک مرد ۶۱ ساله دوباره شادی یک کودک ۱۲ ساله را احساس کند.

وی موفق شد تا با پیروزی بر ۶ رقیب دیگر خود که در فهرست نهایی جای داشتند این موفقیت را کسب کند.

در فهرست نهایی این رقابت به جز سبستین بری،  فرانسیس اسپوفورد با رمان «تپه طلایی» نیز جای داشت که هر دو برای کسب جایزه کاستا، تلاش کرده بودند.

به جز این دو نویسنده در این فهرست، رز ترمین برنده جایزه اورنج و گراهام سوییفت برنده جایزه من بوکر نیز جای داشتند. جو بیکر با رمان «یک جاده محلی، یک درخت»، شارلوت هابسن با رمان «پیشروی در حال اضمحلال» و هانا کنت با رمان «مردم خوب» دیگر فینالیست‌های این رقابت بودند.

هر یک از راه‌یافتگان به فهرست نهایی یک جایزه هزار پوندی دریافت ‌کردند.

این رقابت از نظر ارزش مالی یکی از پنج جایزه برتر بریتانیا است و سال ۲۰۰۹ توسط دوک و دوشس بوکلوچ پایه‌گذاری شده است.

برای شرکت در این رقابت، کتاب‌ها باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند و نقطه تمرکز آنها بر ماجرایی باشد که حداقل ۶۰ سال پیش اتفاق افتاده است.

بری در سال ۲۰۱۲ با رمان  «در سمت کنعان» جایزه اسکات را به خانه برده بود

نظر شما