شناسهٔ خبر: 50274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب نواندیشی و احیاگری دینی منتشر شد

کتاب نواندیشی و احیاگری دینی، تألیف محمد محمدرضایی که به نقد دیدگاههای عبدالکریم سروش و محمد مجتهد شبستری، پرداخته است توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب نواندیشی و احیاگری دینی تالیف دکتر محمد محمدرضایی در نقد دیدگاه­‌های دکتر محمد مجتهد شبستری و دکتر عبدالکریم سروش توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

لازم به ذکر است که چندی پیش جناب شبستری مراجع عظام تقلید را به مناظره دعوت کرد. مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی، دکتر محمد محمدرضایی استاد و مدیر گروه فلسفه دین دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزوی را به عنوان نماینده خود در امر مناظره در باب مسایل مربوط به امور دین معرفی نمود.

اینک نقد بررسی دیدگاه دکتر شبستری و دکتر سروش در قالب کتاب نواندیشی و احیاگری دینی ارائه شده است.

در بخشی از مقدمه این اثر به قلم دکتر محمدرضایی آمده است: سال‌هاست که دو شخصیت دانشگاهی آقایان دکتر عبدالکریم سروش و دکتر محمد مجتهد شبستری برداشت‌های غریبی از مقوله‌های مهم دینی ارائه کرده و در اصول اولیّهٔ دین، تردید رواداشته‌اند؛ از آن جمله دربارهٔ روش برداشت از دین، وحی، تجربه دینی، اسلام و اعلامیه حقوق بشر و... در این میان، آقای شبستری، مراجع تقلید را در باب دیدگاه‌های خود، به مناظره دعوت کرد، این قلم به دستور مرجع عالی‌قدر آیة الله العظمی سبحانی، آمادگی خود را برای مناظره اعلام کردم، اما آقای شبستری استنکاف ورزید، از این رو مجبور شدم، در قالبِ مناظرهٔ مکتوب، دیدگاه‌های ایشان را نقد کنم. اثر حاضر، حاصل چنین تلاشی است و نیز واپسین قسمت آن، نقدی بر نگرگاه‌های دکتر سروش است.

انتشارات بوستان کتاب، چاپ اول کتاب نواندیشی و احیاگری دینی را در قطع رقعی  و در سال ۱۳۹۶ به بهای ۱۲۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است.

نظر شما