شناسهٔ خبر: 50336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه «هرمنوتیک فلسفی به مثابه مسأله مندی تحقیق» برگزار می‌شود

هم اندیشی انتقادی استادان پژوهشگاه درباره مساله شناسی با عنوان «کارگاه هرمنوتیک فلسفی به مثابه مسأله مندی تحقیق» و با ارائه مهدی معین زاده برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پژوهشکده زبان و ادبیات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم اندیشی انتقادی استادان پژوهشگاه درباره مساله شناسی با عنوان «کارگاه هرمنوتیک فلسفی به مثابه مسأله مندی تحقیق» را با ارائه مهدی معین زاده عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند.

مسئله، نقطه کانونی علم و مسئله­ شناسی پروسه ­ای دائمی است. ضرورت های علمی و نیازهای ملی، مسأله محوری در پژوهش های علمی را به رویکرد غالب استادان، دانشمندان و موسسات پژوهشی کشور تبدیل کرده است. و با عنایت به نقش مسأله در علم و بویژه پژوهش های علمی و تاثیر آن در فرآیند تصویب طرح های پژوهشی موظفی و غیرموظفی اعضای هیات علمی، حسب مصوبه شورای پژوهشی پژوهشگاه و براساس تقاضای برخی اساتید ارجمند، نشست تخصصی بحث و گفتگوهای انتقادی درباره مساله شناسی در پژوهش‌های اجتماعی که توسط مهدی معین زاده برگزار خواهد شد؛

در طی این دوره تلاش به عمل خواهد آمد تا از طریق ارائه تفسیری از هرمنوتیک فلسفی مدلل ساخت که چگونه می توان از رهگذر چنین تفسیری، نسبتی مبتنی بر محوریت مسأله با متون بطور اعم و متون کلاسیک ادبی بطور اخص برقرار کرد.

سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی :

تاریخ بمثابه متن و متن بمثابه تاریخ

هرمنوتیک رمانتیک و تاریخ گرائی

هرمنوتیک فلسفی و تاریخ‌مندی

با هدف افزایش دانش نظری درباره هرمنوتیک و نسبت آن با مسأله مندی

ارتقای مهارت عملی در ازآنِ خود کردن محتوای متون

شرکت در این دوره برای پژوهشگران فلسفه، ادبیات، تاریخ مفید است.

شرکت در این دوره برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی بلامانع است.

این دوره آموزشی در مدت ۶ ساعت ( ۲ جلسه ۳ ساعته ) ۲ روز و در  روزهای سه‌شنبه، ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می شود. تاریخ آغاز این دوره ۲۰ تیرماه ۹۶ است.

به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر داده خواهد شد که ارزش علمی و اداری دارد. این گواهینامه قابل ترجمه و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی http://www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/Home.aspx?wid=۱۶۲   مراجعه کنند.

این کارگاه آموزشی در  محل مرکز آموزش‌های آزاد تخصصی علوم ­انسانی به نشانی: تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (۶۴ غربی)- پژوهشگاه علوم ­انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

نظر شما