شناسهٔ خبر: 50342 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان ترلان اثر فریبا وفی صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت

رمان« ترلان» پس از برگزیده شدن در رقابت ادبی در آلمان، در لیست پرفروش‌های قرار گرفت.

رمان ترلان  اثر فریبا وفی صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در سایت نویسنده این اثر درباره رمان «ترلان» اشاره شده است که «دو دختر جوان که به دنبال یافتن شغل سر از آموزشگاه پاسبانی درمی‌آورند. محیطی خشن و ناآشنا. پر از فرمان‌های نظامی و قوانین دست‌وپا گیر. محیط آموزشگاه با دخترانی که هر کدام از شهری آمده‌اند سطر به سطر نشان داده می‌شود. راوی رفته‌رفته با داستان‌های هر کدام آنها آشنا می‌شود و در کنارش، داستان خودش را هم دارد. او می‌خواهد نویسنده شود اما نوشتن با آن محیط در تعارض است. ترلان در پی حل این تعارض است و در کش و قوس ماجراهای داستان به خواست درونی خود نزدیک‌ می‌شود.» فریبا وفی رمان‌نویس و نویسنده داستان کوتاه ایرانی است. از میان آثار وی «پرنده من» و «رؤیای تبت»، برنده چند جایزه­ ادبی معتبر در ایران شده‌ و داستان‌هایی از او به زبان‌های انگلیسی، سوئدی، روسی، ترکی، عربی، ژاپنی، ترجمه شده است. 

همچنین «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن با ترجمه حسن تهرانی و توسط نشر چشمه باز هم مورد توجه مخاطب‌ها قرار گرفته است. آثار متعددی از این نویسنده به فارسی ترجمه و منتشر شده است.  «ملت عشق» نوشته الیف شافاک باترجمه ارسلان فصیحی از انتشارات ققنوس، هم از یک سال پیش در کانون توجه مخاطب‌هاست. اخیرا نسخه صوتی این رمان هم منتشر شده است.
«رفتیم بیرون سیگار بکشیم 17 سال طول کشید» مجموعه‌ای از نویسندگان معاصر روس با ترجمه پیمان خاکسار نشر چشمه، «من پیش از تو» نوشته جوجو مویزبا ترجمه مریم مفتاحی از انتشارات آموت، «ریگ روان» نوشته استیو تولتزبا ترجمه پیمان خاکسار از نشر چشمه، «دختری که رهایش کردی» نوشته جوجومویز با ترجمه کتایون اسماعیلی از انتشارات میلکان، «تصرف عدوانی» نوشته لنا آندرشون با ترجمه سعید مقدم از نشر مرکز، «آدرین مزورا» نوشته ژولین گرینبا ترجمه مریم سپهری از انتشارات فرهنگ آرش و «میشل عزیز» نوشته ناتالیا گینزبورگ با ترجمه بهمن فرزانه از انتشارات بدرقه جاویدان، دیگر آثاری هستند که در جدول پرفروش­های هفته حضور دارند.

این گزارش، براساس آمار فروش کتاب­فروشی‌ چشمه کورش، شهرکتاب‌ مرکزی، کتاب­فروشی‌افق، کتاب­فروشی‌ثالث، کتاب­فروشی‌پنجره، کتاب­فروشی‌ترنج و همچنین کتاب­فروشی فرازمندرشت تنظیم شده است. 

جدول پرفروش های رمان در هفته اول تیرماه
ردیف عنوان کتاب نویسنده / مترجم ناشر قیمت
(تومان)
درباره کتاب
1 ترلان فریده وفی مرکز 13900 ماجرای دو دختر جوان که به دنبال یافتن شغل سر از آموزشگاه پاسبانی درمی‌آورند. محیط آموزشگاه با دخترانی که هر کدام از شهری آمده‌اند سطر به سطر نشان داده می‌شود. ترلان در پی حل این تعارض است و در کش و قوس ماجراهای داستان به خواست درونی خود نزدیک‌ می‌شود.
2 مردی به نام اوه فردریک بکمن- حسن تهرانی چشمه 19500 این کتاب در سال ۲۰۱۲ در سوئد منتشر شد که همان سال بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفت. این کتاب در حال حاضر به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده، رتبه اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرده است.
3 ملت عشق الیف شافاک- ارسلان فصیحی ققنوس 33000 پرفروش ترین رمان ترکیه که به زبان های مختلفی ترجمه شده است این اثر روایتزندگی یکنواخت زنی است در غرب که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود.
4 رفتیم بیرون سیگار بکشیم 17سال طول کشید نویسندگان معاصر روس- پیمان خاکسار چشمه 15000 این کتاب شامل 9 داستان از هفت نویسنده‌ معاصر روس به نام‌های دینا روبینا، لودمیلا اولیتسکایا، لودمیلا پتروشفسکایا، آندری گلاسیموف، ویکتور پِلِوین، میخاییل یلیزاروف و زاخار پریلِپین است.
5 من پیش از تو جوجو مویز-مریم مفتاحی آموت 36000 من پیش از تو یک داستان واقع گرایانه و عاشقانه انگلیسی است که در سال 2012 منتشر شده است و بازخوردها برای این کتاب مثبت بودند. یو اس ای تودی و نیویورک تایمز هردو این کار را ستودند.
6 ریگ روان استیو تولتز- پیمان خاکسار چشمه 35000 نویسنده گفته است که این کتاب در مورد ترس از زندگی است. این رمان روایتیست از لیام و آلدو، دو دوست که از دوره دبیرستان با هم و شکست خورده در زندگی هستند. داستان رمان با روایت لیام شروع می شود.
7 دختری که رهایش کردی جوجومویز- کتایون اسماعیلی میلکان 29000 «دختری که رهایش کردی» نوشته جوجو مویزنویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. نویسنده در این رمان با بهره‌گیری از خاطرات و حوادث دوران جنگ جهانی ‌دوم، داستان را به صورت موازی در دو زمان متفاوت با بازه‌ی زمانی صدساله روایت می‌کند.دیلی میل درباره این کتاب گفته است: «کتابی که نمی‌توانید زمین بگذارید.»
8 تصرف عدوانی لنا آندرشون- سعید مقدم مرکز 13500 این رمان برنده جایزه بهترین رمان سال 2013 سوئد
است داستانی درباره ی عشق است. روایت یک عشق مخرب که تمام روح و هویت یک زن را خراش می‌دهد و تمام اعتماد به نفسش را در مقابل شریک احساسی‌اش از او می‌گیرد.
9 آدرین مزورا ژولین گرین-مریم سپهری فرهنگ آرش 29000 این اثر برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ در پاریس منتشرشد. این رمان سرگذشت تراژیک دختری را روایت می‌کند که به همراه پدر و خواهرش زندگی ملال‌آوری را از سر می‌گذراند تا این که اولین هیجان عاشقانه او را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
10 میشل عزیز ناتالیا گینزبورگ, بهمن فرزانه بدرقه جاویدان 14000 کتاب شعر بلند «گورکن‌ها گریه‌هایشان را عمیق‌تر حفر می‌کنند» اثر مجید تیموری در نشر مروارید در 63 صفحه  به قیمت  هفت هزار تومان منتشر شد. این اثر به تقدیم زنده‌یاد شهرام شیدایی و زنده‌یاد صمد تیمورلو تقدیم شده است.

نظر شما