شناسهٔ خبر: 50343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری هشتمین دوره کارگاه داستان‌نویبسی آل‌جلال

هشتمین دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» در روزهای پایانی این هفته با حضور داود امیریان، داستان‌نویس و خالق آثاری چون «جام جهانی در جوادیه» و «گردان قاطرچی‌ها» در پارس‌آباد (استان اردبیل) برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین دوره کارگاه داستان‌نویبسی آل‌جلال

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ همزمان با روز قلم، سه تن از نویسندگان و استادان داستان‌نویسی کشورمان به دعوت انجمن «ورق‌های خاموش» و دو اداره کل ارشاد خراسان رضوی و گلستان، راهی سه نقطه از کشور می‌شوند تا علاقه‌مندان داستان‌نویسی را با فنون و روش‌های خلق داستان آشنا کنند.

بر اساس این گزارش، در مهم‌ترین برنامه‌ریزی معاونت داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی، هشتمین دوره آموزشی «آل‌جلال» به صورت نیمه‌متمرکز در استان اردبیل و در شهر پارس‌آباد برگزار می‌شود که طی آن، داود امیریان، نویسنده باسابقه و طنزپرداز کشورمان با 30 نفر از اعضای انجمن «ورق‌های خاموش» این شهر چهره به چهره می‌شود که این دوره آموزشی دو روزه طی پنجشنبه و جمعه، 15 و 16 تیرماه برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هماهنگی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، شهریار عباسی، برگزیده هشتمین دوره جایزه جلال برای حضور در کارگاه آموزش داستان‌ کوتاه «تلنگر» راهی مشهد مقدس می‌شود تا در عصر فردا 13 تیرماه این کارگاه را با داستان‌نویسان جوان خراسان رضوی برگزار کند.

این گزارش می‌افزاید: محمدرضا شرفی خبوشان، نویسنده رمان «عاشقی به سبک ون گوک» (نامزد هشتمین دوره جایزه جلال) نیز به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دعوت بنیاد، راهی گرگان می‌شود تا در مراسم نکوداشت روز قلم با 50 نفر از ادب‌جویان جوان این استان شمالی، کارگاه آموزش داستان‌نویسی برگزار کند.

معاونت داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اعلام آمادگی نسبت به اعزام استادان داستان‌نویسی به نقاط مختلف کشور، از توجه ویژه به انجمن‌های ادبی فعال شهرستان‌ها در این مورد خبر داده است.

نظر شما