شناسهٔ خبر: 50453 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از «ارنست نولته: سیمای یک تاریخ‌اندیش»

آیین رونمایی و جشن امضا کتاب «ارنست نولته: سیمای یک تاریخ‌اندیش» در نشر ثالث برگزار می‌شود.

رونمایی  از «ارنست نولته: سیمای یک تاریخ‌اندیش»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  آیین رونمایی و جشن امضا کتاب «ارنست نولته: سیمای یک تاریخ‌اندیش» نوشته زیگفرید گرلیش به ترجمه مهدی تدینی سه شنبه سوم مردادماه برگزار می‌شود.

در این مراسم مرتضی مردیها، نویسنده و جامعه‌شناس، شروین وکیلی، مدرس جامعه‌شناسی و مجتبی گلستانی، پژوهشگر و نویسنده فلسفه سخنرانی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم که با حضور مترجم اثر برگزار می‌شود می‌توانند از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه سوم مردادماه به نشانی کریمخان زند، بین ماهشهر و ایرانشهر، پلاک ۱۴ نشر ثالث مراجعه کنند.

تدینی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «بزرگ‌ترین حسرتم این است که ای کاش پیرمرد زنده بود. پارسال ۲۸ مرداد، استادم پروفسور کرول، خبر درگذشت ارنست نولته را به من داد. نولته در ۹۳ سالگی درگذشت. چند هفته پیش از آن، پس از آن‌که ترجمۀ کتاب «آشوویتسِ یکتا» را برای نولته فرستادم، همسرش در نامه‌ای برایم گفته بود که پیرمرد چند هفته‌ای است ناخوش احوال است و در بیمارستان بستری است.

چند سالی بود که با پروفسور نولته افتخار آشنایی داشتم و مشغول برگردان کتاب‌های او به فارسی بودم. از هوش و توانایی ذهنی او هر چه بگویم کم است. نولته بر کتاب‌هایی که از او ترجمه کردم مقدمه می‌نوشت و از هیچ کمکی دریغ نمی‌ورزید. حسرتی که می‌خورم از این بابت است که ای کاش امروز زنده بود و انتشار این کتاب را هم در ایران می‌دید. زمستان ۹۳، وقتی کتاب «جنبش‌های فاشیستی» با مقدمه‌ای از او در ایران منتشر شد، نسخه‌ای از کتاب را به عنوان هدیه ۹۲ سالگی‌اش برای او فرستادم. پیرمرد در نامه‌ای پاسخ داد که مدت‌ها بود تا این اندازه خوشحال نشده بود.»

نظر شما