شناسهٔ خبر: 50542 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمینار «گفت‌وگوی تمدن‌های چین و ایران» در تهران برگزار شد

سمینار «گفت‌وگوی تمدن‌های چین و ایران» ۷ آبان‌(۲۹ اکتبر) با شرکت ۳۰ تن از فرهیختگان چینی و سایر کشورها در تهران، برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدحسین مظفری، مشاور معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ تیر با شی پینگ نیو، دبیرکل انجمن کنفسیوس چین دیدار و درباره علایق مشترک و همکارهای دوطرفه گفت‌وگو کرد.

مظفری با اشاره به اهداف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایجاد و توسعه روابط بین نهادهای فرهنگی ایران با نهادهای فرهنگی سایر کشورها از وظایف این سازمان است.

وی به جایگاه مهم کنفسیوس چین اشاره و نسبت به توسعه همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی ، اعلام آمادگی کرد.

مشاور معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اعضای انجمن کنفسیوس چین برای شرکت در گفت‌وگوی فرهنگی آسیا در تهران دعوت کرد.

شی پینگ نیو نیز به سفر هیأت فرهنگی از چین به ایران در سال گذشته اشاره کرد و درباره جایگاه و اهمیت علم در اسلام سخن گفت.

دبیرکل انجمن کنفسیوس چین افزود: سمینار «گفت‌وگوی تمدن‌های چین و ایران»، ۷ آبان‌ (۲۹ اکتبر) با همکاری انجمن کنفسیوس، دانشگاه پکن و دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در تهران، برگزار می‌شود که ۳۰ تن از فرهیختگان چینی و سایر کشورها نیز به ایران اعزام خواهند شد.

استقبال شی پینگ نیو از حضور در گفت‌وگوی فرهنگی آسیا، بررسی طرح جاده ابریشم و سرنوشت مشترک بشر و توسعه روابط فرهنگی از دیگر موضوعات گفتگوهای مشاور معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیرکل انجمن کنفسیوس چین بود.

نظر شما