شناسهٔ خبر: 50573 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«برخاکستر ققنوس» منتشر شد/ نگاهی متفاوت به کارنامه چوبک

کتاب «بر خاکستر ققنوس» شامل نگاهی به زندگی و ادبیات صادق چوبک منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر مروارید کتابی را با عنوان «بر خاکستر ققنوس» به قلم محمدرضا رهبریان و با موضوع بررسی موضوعی آثار صادق چوبک از داستان نویسان ایران منتشر کرده است.

در این کتاب نویسنده به موضوع حضور حیوانات در آثار داستانی این نویسنده توجه ویژه‌ای نشان داده و بر مبنای آن سعی کرده به بازخوانی این نویسنده و لایه‌های مختلف حاضر در داستان‌نویسی وی وارد شود و به موشکافی، تیزبینی و تکنیک وی در داستان‌نویسی وی بپردازد.

رهبریان همچنین به موضوع حیوان‌دوستی در آثار داستانی چوبک در این کتاب توجه نشان داده و درباره این موضوع در مقدمه خود می‌نویسد: به نظر می‌رسد که این جنبه از کار چوبک در سایه مانده بود و همین نادیدگی من را بر این واداشت تا در دامنه این سوژه گام بردارم. از این رو کوشش کردم با مطالعه چندباره آثار وی زمینه‌ها و ریشه‌های این موضوع را در آثار وی به دست بیاورم.

این کتاب همچنین برای نخستین‌بار سال‌شمار کامل زندگی، کتاب‌شناسی و مقاله‌شناسی کامل زندگی این نویسنده و نیز گزینشی از داستان‌های او با محوریت حیوانات را در خود آورده و بخش ویژه‌ای را نیز با عنوان  چهره‌شناسی این نویسنده در خود قرار داده است.

نشر مروارید این کتاب را با قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما