شناسهٔ خبر: 50574 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم‌اندیشی اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

عطاء‌الله رفیعی‌آتانی رئیس دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از برگزاری هم‌اندیشی منتخبی از اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عطاء‌الله رفیعی‌آتانی، دبیر علمی و رئیس دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: در آستانه برپایی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و همچنین سومین مراسم اعطاء جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در آبان ماه سال جاری، نخستین نشست هم‌اندیشی منتخبی از اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی هم‌زمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) یعنی ۲۹ و ۳۰ تیرماه در مشهد مقدس و در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست، بررسی دیدگاه‌های نو و پیش برنده در مسیر تکامل علوم انسانی اسلامی، آشنایی اساتید با برنامه‌های تحقیقاتی همدیگر و همچنین زمینه‌سازی برای همکاری و هم‌افزایی اساتید در جهت بسط و تعمیق علوم انسانی اسلامی در ایران و جهان اسلام می‌باشد و ما امیدواریم این نشست به بخش مهمی از اهداف تعیین شده خود برسد.

 رفیعی آتانی افزود: دبیرخانه دائمی کنگره با فهرست صدها نفره از اساتید خوب علوم انسانی اسلامی برای دعوت روبرو بود لکن به این نتیجه رسیدیم که برای نشست اول، منتخبی از اساتید که در فرایند تکوین علوم انسانی اسلامی نقش کلیدی‌تری داشته و دارند را دعوت کنیم. بر این اساس، عمده اساتیدی که در خدمتشان هستیم جزو متخصصین یکی از فلسفه‌های مضاف به شمار می‌روند.

دبیر علمی کنگره علوم انسانی اسلامی تاکید کرد: امروز بار اصلی تحول بنیادین در علوم انسانی اسلامی بر روی دوش اساتید است و الحمدلله اساتید روز به روز همگرایی بیشتری برای شکل‌گیری این تحول بروز می‌دهند و لذا سال‌های آینده حتماً شرایط متفاوتی را در این عرصه تجربه خواهیم کرد.

نظر شما