شناسهٔ خبر: 50583 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسط انتشارات معین؛ «آخرین راز» به کتابفروشی‌ها رسید/ روایت نسل‌کشی استالین

رمان «آخرین راز» نوشته نیکلاس بتهل با ترجمه مهرداد معینی توسط انتشارات معین چاپ شد.

رمان «آخرین راز» نوشته نیکلاس بتهل با ترجمه مهرداد معینی توسط انتشارات معین چاپ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، رمان «آخرین راز» نوشته نیکلاس بتهل به تازگی با ترجمه مهرداد معینی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب درباره یکی از نسل‌کشی‌ها و جنایات جوزف استالین دیکتاتور شوری در مقطع پایانی جنگ جهانی دوم است. قصه‌ای که نویسنده این کتاب سراغش رفته، درباره ۵۰ هزار زن، مرد و کودک قزاقی است که در سال ۱۹۴۵ یعنی سال پایان جنگ جهانی دوم، در آلمان بودند. این جمعیت یا اسیر جنگی بودند و یا آوارگانی بودند که از حکومت استبدادی استالین فرار کرده بودند و همگی کشته شدند.

تعدادی از این جمعیت ۵۰ هزار نفری با این خیال که با دست کشیدن از جنگ به سود هیتلر، مورد عفو متفقین قرار می‌گیرند، تسلیم شدند. اما فکر نمی‌کردند که چرچیل و روزولت، چندی قبل در ایتالیا، حکم مرگ آن‌ها را امضا کرده باشند.

قزاق‌ها بین بازه زمانی سال‌های ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۷ با یک برنامه از پیش تعیین شده و به زور به کشورشان بازگردانده شدند؛ آن‌ها را با توسل به زور، سوار قطار کردند و قزاق‌ها مانند گله‌های حیوانات، با فشار و سختی در قطارها جا گرفتند. تعدادی از آن‌ها پیش از رسیدن به روسیه تصمیم به خودکشی گرفتند تا به دست استالین کشته نشوند. کتاب «آخرین راز» داستانی است که براساس مستندات و همین اتفاقات تاریخی، برای اولین بار و در حجم ۴۲۵ صفحه نوشته می‌شود.

ترجمه مهرداد معینی از این کتاب به تازگی توسط انتشارات معین چاپ شده است.

نظر شما