شناسهٔ خبر: 50613 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته های جدید جایگزین رشته های سنتی می شود

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته‌های جدید و متناسب با نیاز جامعه جایگزین رشته‌های کم‌طرفدار و سنتی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا رهایی در کمیسیون های آموزش و تحصیلات تکمیلی، پزشکی و سما دانشگاه آزاد گفت: رشته محل‌ها و نحوه ادامه فعالیت آنها و همچنین وضعیت اعضای هیات علمی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است که اقدام مقدماتی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، راه اندازی پرتال یکپارچه آموزشی و پژوهشی و سپس مالی است که انعکاس اطلاعات صحیح، دسترسی منظم و آسان و همچنین هماهنگی میان اعضای هیات علمی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در کنار این پرتال، سامانه جامع نظارت و ارزیابی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با بررسی نارسایی‌ها و کاستی‌ها و رفع تناقض‌های اطلاعاتی اعضای هیات علمی این اطلاعات به صورت روشن و شفاف جمع آوری شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اولویت این دانشگاه جذب اعضای هیات علمی تمام وقت است، تاکید کرد: حفظ اعضای هیات علمی تمام وقت موجود و کمک به ارتقای مرتبه علمی آنان از طریق اعمال سیاست‌های تشویقی، از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

رهایی اظهار داشت: لازم است جنبه‌های موردنیاز در این زمینه بررسی و به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث حضور اعضای هیات علمی در واحدها به صورت جدی مطرح است و واحدها ملزم به تدارک فضای مناسب برای استقرار اعضای هیات علمی تمام وقت در واحدها هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه برخی رشته‌های مرسوم طرفداران خود را از دست داده است، بر جایگزینی رشته‌های جدید و متناسب با نیاز جامعه با رشته‌های کم‌طرفدار و سنتی و جذب دانشجو در این رشته‌ها تاکید کرد.

رهایی اظهار داشت: برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی، بهره مندی از بدنه هیات علمی فعال، علاقمند و متخصص از ضروریات است، از این رو باید تدابیری اندیشیده شود تا اعضای هیات علمی حضوری جدی و مثمر ثمر در دانشگاه داشته باشند و زمینه‌ها و انگیزه‌های لازم برای ارتقای مرتبه علمی آنها ایجاد شود.

نظر شما