شناسهٔ خبر: 50655 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی «دفتری از اشعار منتشرنشده نیما»

کتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نیما یوشیج» با تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیائی‌مقدم فردا (چهارشنبه، چهارم مردادماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این نشست با حضور سعید رضوانی، مسعود جعفری و کامیار عابدی در ساعت ۱۷ روز یادشده در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

در معرفی کتاب «صدسال دگر» عنوان شده است: اشعاری که در این مجموعه گرد آمده است در قالب‌های کلاسیک، نوقدمایی (چارپاره و صورت‌های گوناگون آن) و قالب مشهور به نیمایی است. در اشعار این دفتر انواع آزمایش‌های نیما در وزن و قافیه و سایر عناصر صوری دیده می‌شود، کمااینکه مضامین شعرها نیز گوناگون و متفاوت است و همان تنوع محتوایی‌ای که پیش‌تر در اشعار او دیده می‌شد در اینجا نیز به چشم می‌خورد. جنگ و فقر و استبداد و عشق و طبیعت از جمله این مضامین هستند. در عین حال، مسائل ساده زندگی روزمره نیز الهام‌بخش وی در سرودن بخشی از شعرها بوده است.

انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی این مجموعه را در ۲۶۴ صفحه و به قیمت ۳۰ هزار تومان با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر کرده است.

نظر شما