شناسهٔ خبر: 50658 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشران چاپ کتاب با موضوع فلسطین را ریسک می‌دانند

یک مولف جوان زاهدانی با اشاره به انتشار ۴ اثر تالیفی و ترجمه‌ای خود، از بلاتکلیفی یک اثر ترجمه‌ای خود با عنوان «در جستجوی فلسطین» به دلیل بی‌میلی ناشران به چاپ آن، گلایه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یاسین قاسمی مولف این ۴ اثر در توضیحاتی درباره این کتاب‌ها گفت: کتاب «چاق‌ها به بهشت نمی‌روند!» اثری در زمینه سلامت و تناسب اندام و تغذیه سالم در دنیای ماشینی امروز است. اکثر افرادی که به‌دنبال زیبایی و تناسب اندام هستند نیاز به یک شوک برای شروع زندگی سالم دارند. به همین علت تصمیم گرفتم ابتدا یک عنوان انگیزشی برای کتاب انتخاب کنم. مطالب این کتاب به‌صورت شفاف و ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی بیان شده است و به خوانندگان کتاب اطمینان خاطر می‌دهم پس از مطالعه مطالب و بکارگیری آن‌ها نتیجه مثبت آن را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

وی در خصوص ترجمه کتاب «چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان» نوشته یاشار کاندمیر هم که شامل چهل داستان است، یادآور شد: اگرچه طبق عنوان، این کتاب مخصوص کودکان است ولی پیشنهاد می‌کنم بزرگسالان نیز داستان‌های اخلاقی و جذاب این کتاب را که برگرفته شده از احادیث گرانبهای پیامبر اکرم (ص) است، مطالعه کنند.

قاسمی درباره کتاب‌های ترجمه‌ای دیگر خود «فنگ شویی برای سلامتی و ثروت» نوشته جیمز آدلر و «شیوه آسان فنگ شویی» نوشته سوزان لی، نیز گفت: این آثار به مخاطب کمک می‌کند تا بفهمد فنگ شویی چیست و با آموزش‌های ساده و روان بتواند از اصول این رسم دیرینه چینی در خانه و دفتر کارش نظم و هماهنگی بیشتری ایجاد کند. با مطالعه این دو کتاب جیبی خواهید دید که انجام فنگ شویی بسیار آسان است و با به‌کارگیری درست اصول آن می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید و روابط بهتری با دیگران داشته باشید.

وی با بیان اینکه چهار عنوان کتاب فوق توسط انتشارات راز نهان منتشر و روانه بازار کتاب شده‌اند، در مورد چاپ همزمان آنها هم یادآور شد: سال‌هاست این کتاب‌ها آماده انتشار هستند اما هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و مجبور می‌شویم با هزینه شخصی کتاب‌ها را به چاپ برسانیم. کتاب‌هایی دارم که بیش از سه سال است، ناشری حتی برای بررسی هم قبول نمی‌کند و با توجه به وضعیت نشر کاملا به آنها حق می‌دهیم ولی چرا مسئولین این نکته را که امرار معاش اکثر نویسندگان از همین راه است، نادیده می‌گیرند؟

این مولف و مترجم با گلایه از عدم استقبال ناشران از چاپ کتاب ترجمه‌ای خود «در جستجوی فلسطین» که از مرداد ماه ۹۳ به دنبال یافتن ناشری برای چاپ آن است، گفت: متاسفانه تا به امروز هیچ ناشری کتاب را برای چاپ نپذیرفته است. وقتی می‌شنوند که کتاب در مورد فلسطین است، می‌گویند انتشار آن یک ریسک است و بازدهی ندارد. ناشران دولتی هم اصلاً کتاب را حتی برای بررسی، قبول نمی‌کنند. نهایتاً این شده که سه سال است کتاب مانده و چاپ نشده است!

نظر شما