شناسهٔ خبر: 50672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات پزشک مخصوص مائو به کتابفروشی‌ها می‌آید

کتاب «زندگی خصوصی مائو تسه تونگ» شامل خاطرات پزشک مخصوص مائو به زودی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «زندگی خصوصی مائو تسه تونگ» شامل خاطرات دکتر لی جی‌سویی پزشک مخصوص مائو به زودی با ترجمه محمدجواد امیدوارنیا، توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

این کتاب یکی از عناوین مجموعه «برگی از تاریخ» خواهد بود که توسط این ناشر چاپ می‌شود و درباره شخصیت، شیوه رهبری و زندگی اجتماعی و خصوصی مائو تسه‌تونگ رهبر انقلاب کمونیستی چین است. درباره مائو کتاب‌ها و مقالات زیادی در چین، منتشر شده که چون همگی زیر نظر سازمان‌های حزبی و دولتی منتشر شده‌اند، چیزی جز تائید و تمجید نظریات و عملکرد او در آن ها به چشم نمی خورد. اما کتاب مورد نظر، رویکردی متفاوت دارد و خارج از چین چاپ شده است.

لی جی‌سویی به مدت ۲۲ سال، از اولین سال‌های پیروزی انقلاب و تأسیس جمهوری خلق چین تا زمان درگذشت مائو، در کنار رهبر چین بوده است،

نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه آن می‌نویسد:

«من تا سال ۱۹۵۹ به او احترام می‌گزاردم، چون اگرچه به او نزدیک بودم، همیشه به نظر می‌رسید که دیواری نفوذناپذیر ما را از یکدیگر جدا ساخته است که به من اجازه شناخت زندگی واقعی او را نمی‌دهد. ازآن‌پس، به‌تدریج در این حصار ناپیدا نفوذ یافتم و توانستم چهره حقیقی مائو را ببینم. مائو همچون بازیگران نمایشنامه‌های سنّتی چین، با آرایشی غلیظ در صحنه ظاهر می‌شد، لیکن در پشت‌صحنه چهره‌ای دیگر داشت.

مائو در دیدارها و اجلاس‌ها ظاهری آراسته، باشخصیت و دوست‌داشتنی داشت و رهبری جاافتاده، باوقار و سنگین می‌نمود. امّا در زندگی خصوصی بسیار بی‌نظم و زن‌باره بود و جز این سرگرمی دیگری برای گذران وقت نداشت.»

لی جی‌سویی نوشتن کتاب پیش رو را از سال ۱۹۵۴ یعنی زمان که به عنوان پزشک مائو منصوب شده، به صورت یک سرگرمی آغاز کرده است. اما با گذشت زمان این کار برایش تبدیل به ضبط تجربیاتش شده و در ابتدا، تنها رویدادهای مهم را ثبت می کرده اما پس از مدتی به نوشتن مشاهداتش علاقه مند می‌شود.

این کتاب طی روزهای پیش رو با ۲۴۴ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان راهی بازار نشر می شود.

نظر شما