شناسهٔ خبر: 50707 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امکان تغییر کاربری ۷۰ خانه تاریخی به کتابفروشی

بیش از ٧٠ خانه و مکان تاریخی در ١١ استان با همکاری و مشارکت وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی، شناسایی و قابل واگذاری به کتابفروشی‌ها در شهرستان‌های مختلف اعلام شده است.

امکان تغییر کاربری ۷۰ خانه تاریخی به کتابفروشی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیش از ٧٠ خانه و مکان تاریخی و میراث فرهنگی در ١١ استان کشور شناسایی و قابل واگذاری به کتابفروشی‌ها در شهرستان‌های مختلف اعلام شد.
 

با توجه به اهمیت بهبود فضای کسب و کار نشر در ترویج کتابخوانی، ضرورت مشارکت‌ بخش‌های فرهنگی در فرایند توسعه و نظر به قول مساعدت و همکاری از جانب معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر ساماندهی و تخصیص بناها و اماکن تاریخی و میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به کتابفروشی‌ها با بهره‌مندی از پرداخت اجاره بهای اندک و معافیت‌های قانونی و مشوق‌های حمایتی، بیش از ۷۰ خانه و مکان تاریخی در ۱۱ استان احصا شده که می‌توان مقدمات ایجاد کتابفروشی‌ در بخشی از فضای آن‌ها فراهم کرد.

ایلام، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد، ۱۱ استانی هستند که در این طرح فعالیت می‌کنند.

چندی پیش علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه از ۶۱ هزار روستای کشور، حدود ۵۰ هزار روستای کشور فاقد هر نوع کتابخانه‌ای هستند، بر لزوم استفاده از فضاهای تعطیل شده برای ترویج کتابخوانی در کشور تاکید کرده بود.

نظر شما