شناسهٔ خبر: 50897 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهرام ناظری: ناصر فرهودی هیچ نقطه منفی‌ای نداشت

ناظری با بیان اینکه درگذشت ناصر فرهودی خیلی دردناک است، گفت: من خیلی متأثر شده‌ام و از این به‌بعد، برایم دشوار است که به استودیو «پاپ» بروم یا از آن منطقه رد شوم. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شرق ؛ صبح دوشنبه، ١٦ مرداد ٩٦، بسیاری از اهالی موسیقی و هنر آمده بودند تا در تالار وحدت زیر تابوت ناصر فرهودی صدابردار را بگیرند و خیلی صمیمانه در آخرین دیدار دلیلی برای دوستی‌های ماندگارش باشند.  شهرام ناظری، استاد آواز ایرانی، نیز یکی از دعوت‌شدگانی بود که درباره فرهودی سخن بگوید و دراین‌باره گفت: من هم یکی از علاقه‌مندان و دوستدارانش بودم. ٣٠ سال بود که با او کار می‌کردم و بسیاری از آثار من؛ مانند «بشنو از نی»، «مولویه» و «مولیان» با نظارت و حضور او ضبط شدند. لازم نیست تکرار کنم که فرهودی مظهری از صفات عالی، اخلاق و ادب بود. او هیچ نقطه منفی‌ای که انسان را مشمئز کند، نداشت.  او گفت که ما در این سال‌ها روی فرهنگ کار نکرده‌ایم و فرهنگ و هنر برای رسانه‌ها مهم نبوده است و افزود: به‌همین‌دلیل، قشری از موضوع فرهنگ عقب مانده‌اند ، اما افرادی مانند فرهودی هستند که فرهنگ بالایی دارند.  ناظری، فرهودی را به‌لحاظ اخلاق و صدابرداری فوق‌العاده دانست، زیرا با عشق و تخصص برخورد می‌کرد، او ادب و شخصیت اعلایی داشت. او از خبر درگذشت ناصر فرهودی جا خورده است، چون این خبر بسیار ناگواری بود، چندسالی بود که این‌گونه خبری به او داده نشده بود. فرهودی نیست و کسانی مانند پسرش، میلاد فرهودی، جانشین او هستند، اما رنگ و بو و نفس او بسیار مهم بود. 

این افراد، نفس و حضوری دارند که حس خاصی از آنها تراوش می‌شود. این آوازخوان تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند مرگ مال همسایه است، اما این موضوع به همه ما نزدیک است، مهم این است که از کجا آمده‌ایم، کجا هستیم و به کجا می‌رویم و باید از میزان خشونت و بدجنسی‌ای که در ما تبلور کرده و بیشتر هم شده است، کم کنیم. 
ناظری با بیان اینکه درگذشت ناصر فرهودی خیلی دردناک است، گفت: من خیلی متأثر شده‌ام و از این به‌بعد، برایم دشوار است که به استودیو «پاپ» بروم یا از آن منطقه رد شوم. 
او همچنین بخشی از اثر معروف «آتش در نیستان» را با آواز خواند. 

نظر شما