شناسهٔ خبر: 50983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز برگزاری کلاس‌های مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی

سرپرست معاونت جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از آغاز برگزاری کلاس‌های مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مصطفی تیموریان گفت: کلاس‌های مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی در چهار رشته تخصصی مدرسه اسلامی روانشناسی، مدرسه اسلامی مدیریت، مدرسه اسلامی تعلیم و تربیت و مدرسه اسلامی هنر و معماری از روز گذشته (شنبه ۲۱ مرداد) با حضور بیش از یک‌صد نفر از علاقه‌مندان در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آغاز شد.

وی ادامه داد: مدارس تخصصی علوم اسلامی به‌ عنوان یک راهبرد اصلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در جهت تولید فکر و نیروی انسانی تخصصی جامعه و تمدن اسلامی تعیین‌شده است.

سرپرست معاونت جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: با همین هدف نیز، در سال‌های آتی اولین بینش کده جامع علوم اسلامی در تمامی رشته‌های موردنیاز نظام اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: دوره عمومی این مدارس از ۲۱ تا ۲۶ مرداد در مکان ساختمان ستاد حوزه علوم اسلامی برگزار می‌شود و دوره‌های تخصصی این مدارس نیز به‌ صورت اختصاصی برای هر رشته برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت جهاد علمی فرهنگی گفت: دوره عمومی مدارس علوم انسانی اسلامی شامل سه عنوان اصلی شناخت‌شناسی، انسان‌شناسی و کارگاه‌های تولید علم است.

وی ادامه داد: در درس شناخت‌شناسی مبانی منطقی و فلسفی به‌ صورت کاربردی و اجمالی بحث خواهد شد که مقدمه ورود به مبانی رشته‌های تخصصی هستند. در درس انسان‌شناسی نیز شامل سه عنوان اصلی انسان قبل از دنیا، انسان در دنیا و انسان بعد از دنیا هست که از کتاب رساله الانسان علامه طباطبایی به‌عنوان منبع اصلی درس استفاده خواهد شد.

تیموریان افزود: درکارگاه‌های تولید علم دانش‌پژوهان رشته‌های مختلف علمی، روی مبانی پایه و عمومی رشته‌های خود بحث می‌کنند و سعی بر آن است بر اساس مبانی فلسفی و انسان‌شناسی اسلامی زنجیره علمی از بدیهیات به نظریات در رشته‌های مختلف علمی تولید شود.

نظر شما