شناسهٔ خبر: 50987 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۶ درصد مجازها در کنکور ۹۶ انتخاب رشته کردند/ امشب آخرین مهلت

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۶ امشب پایان می یابد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند، ۱۵۰ کدرشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلیافزود: داوطلبان مجاز کنکور ۹۶، غایبان کنکور و متقاضیان ثبت نام در پذیرش رشته های بدون آزمون تا امشب فرصت دارند فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

وی افزود: داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند علاوه بر مشاهده دفترچه های انتخاب رشته بر اساس گروه های آزمایشی، راهنمای عملی و اصلاحات اعلام شده، نسبت به مرتب سازی رشته های مورد علاقه بر اساس شرایط کارنامه خود اقدام کنند. 

توکلی اظهار داشت: هر داوطلب امکان انتخاب ۱۵۰ کدرشته را دارد که باید به ترتیب علاقه آن را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کند. 

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز در کنکور ۹۶ تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۳ مرداد تعداد ۲۲۴ هزار و ۷۵۷ نفر معادل ۲۶.۷۹ درصد انتخاب رشته کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: همچنین متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، چه در کنکور شرکت کرده باشند و چه شرکت نکرده باشند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تاکنون ۱۹ هزار و ۸۴۰ نفر در این دوره های بدون آزمون ثبت نام کرده اند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در  ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد و از این تعداد، ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

نظر شما