شناسهٔ خبر: 50996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «تاریخ توصیفی ـ تحلیلی صدر اسلام» به چاپ دوم رسید

کتاب «تاریخ توصیفی ـ تحلیلی صدر اسلام» نوشته حجت الاسلام والمسلمین میرابراهیم سیدعلوی، با همکاری دانشگاه معارف اسلامی به چاپ دوم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «تاریخ توصیفی ـ تحلیلی صدر اسلام» به تحلیل وقایع و حوادث تاریخ اسلام پرداخته است و سعی نویسنده بر آن است که رخدادهای تاریخی و مطالب منقول در کتاب های سیره، با ارایه به قرآن و سنت قطعی و عقل سلیم سنجیده شود تا با اطمینان کامل به پیامبر(ص) و معصومین(ع) نسبت داده شود و آنها را جزو حوادث زندگانی آن بزرگوار به حساب آوریم.

این کتاب به روند اجمالی تاریخ و علم تاریخ در اسلام پرداخته و نشان داده است که تاریخ در سیر تکاملی خود مانند دیگر علوم به مرحله ای رسید که فلسفه و علم تاریخ پدید آمد، مقوله ای که عبرت های تاریخ و دانستنی های آن در کیفیت زندگی بشر و نیز در شکل گیری حیات انسانی تاثیر به سزایی دارد. از این رو، قرآن کریم به تاریخچه امت های صالح و ناصالح و به مجاهد ت های انبیا و دیگران و چگونگی زندگی برخی از طاغوت ها و گردنکشان روزگار که با فساد خود و تباهی دیگران، کاروان بشری را از پیشرفت و تعالی به معنای جامع و کامل آن بازداشته اند، پرداخته است.

کتاب «تاریخ توصیفی ـ تحلیلی صدر اسلام» در هفت فصل تدوین شده است: مقدمه ای درباره ضرورت مطالعه تاریخ و سیره و زادگاه پیامبر(ص)، از میلاد تا بعثت، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا رحلت، برخی حوادث رحلت رسول خدا(ص)، تحلیل زندگانی امیرمومنان علی بن ابیطالب(ع)، زندگانی تحلیلی ابومحمد حسن بن علی بن ابیطالب(ع) و زندگانی تحلیلی ابوعبدالله حسین بن علی سید الشهدا(ع).

کتاب نامبرده نوشته حجت الاسلام والمسلمین میرابراهیم سیدعلوی، با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در ۳۶۸ صفحه با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است

نظر شما