شناسهٔ خبر: 51033 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش اسلامی برای اولین در مدارس متوسطه ایالت هسن آلمان

تا کنون آموزش اسلامی به طور انحصاری در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی ایالت هسن آلمان بود و در نتیجه فقط تا کلاس چهارم اجرا می‌شد. با برنامه جدید، امسال ۱۳ مدرسه متوسطه نیز وارد این برنامه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: آموزش اسلامی برای اولین در مدارس متوسطه ایالت هسن آلمان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خبرگزاری فارس، با آغاز سال تحصیلی جدید در ایالت هسن، آموزش اسلامی در مدارس گسترش می‌یابد تا کنون تنها آموزش اسلامی در مدارس ابتدایی این ایالت دایر بود، اما امسال ۱۳ مدرسه متوسطه، شرایط آموزش و پرورش اسلامی را فراهم خواهند کرد.

به گزارش سایت اسلامیک، الکساندر لورتز وزیر فرهنگ ایالت هسن پنجشنبه گذشته اعلام کرد: «با آغاز سال تحصیلی برای اولین بار آموزش اسلام در مدارس متوسطه تدریس می‌شود»، دروس توسط وزارتخانه و با همکاری جامعه اسلامی احمدیه و جامعه مذهبی ترکیه(DITIB ) طراحی شده است. این برنامه به وسیله معلمان وزارت فرهنگ که در آلمان آموزش دیده‌اند، اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ تا کنون آموزش اسلامی به طور انحصاری در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی بود و در نتیجه فقط تا کلاس چهارم اجرا می‌شد. با برنامه جدید، امسال ۱۳ مدرسه متوسطه نیز وارد این برنامه می‌شوند. بنابراین ۱۳ مدرسه به مجموع ۵۶ مدرسه ابتدایی اضافه می‌شوند که در حال حاضر آموزش اسلامی دارند.

آن طور که گزارش شده است، در سال تحصیلی جدید، حدود ۳۳۴۹ دانش‌آموز برای یادگیری درس اسلام نام‌نویسی کرده‌اند که در این میان ۱۴۴ نفر کلاس پنجم هستند. برای آموزش اسلامی ۸۷ معلم حاضر هستند و بر اساس آمارهای موجود تعداد کل دانش آموزان در هسن ۷۷۱ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

نظر شما