شناسهٔ خبر: 51059 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاثیر نداشتن سلیقه های فردی رمز پایداری دانشگاه تهران است

رئیس دانشگاه تهران گفت: تاثیر نداشتن سلیقه‌های فردی رمز پایداری این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر کشور بعد از ۸۴ سال است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود نیلی احمدآبادی در آیین تجلیل از آزادگان سرافراز در دانشگاه تهران گفت: نکوداشت این روز درواقع، نکوداشت جلوه‌های بسیار زیبا از ایثار، مردانگی، ایستادگی، مقاومت و آزادگی است.

وی حفظ و توسعه تفکر ایثار و آزادگی را از اهداف برگزاری این آئین برشمرد و افزود: تأکید بر مفهوم آزادگی و ایثارگری در دانشگاه که وظیفه ترویج اخلاق را دارد از واجبات است و دانشگاه می‌تواند با تکرار این مراسم به شیوه‌های مختلف و با ابزارهای متفاوت هنری، علمی و بیان مفاهیم و مبانی این وظیفه خود را انجام دهد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه کسانی که برای این کشور و انقلاب بیشتر زحمت کشیده‌اند و دل آنها در گرو توسعه کشور است بیشتر برای توسعه دانشگاه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه در این دانشگاه تعداد همکاران هیات علمی و غیر هیات علمی ایثارگر بیش از حد نصابی است که دولت و مجلس ابلاغ کرده است و بسیاری از مسئولان دانشگاه نیز از میان خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

نیلی احمدآبادی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران به دنبال جلب بهترین‌ها است و در این راستا همکاران شاهد و ایثارگر بیشتر باید وارد چرخه مدیریت دانشگاه شوند و امیدواریم این فرآیند بیش از گذشته اتفاق بیفتد.

وی قانون و رعایت قانون را به عنوان بهترین روش برای ایجاد یک سیستم پایدار توصیف کرد و گفت: قانون محصول خرد جمعی است و همیشه از ایده و تفکر یک یا دو نفر است و مشارکتی ترین سیستم مدیریت در کشور در دانشگاه‌ها قرار دارد.

رئیس دانشگاه تهران تاثیر نداشتن سلیقه‌های فردی را رمز پایداری دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه برتر کشور بعد از ۸۴ سال عنوان کرد و افزود: دانشگاه تهران به دلیل وسعت، سابقه و اعتبارش تصمیمات پخته ای دارد که سرمشق دانشگاه‌های دیگر است و ما امید داریم روزی این تصمیمات جهانی شود.

نیلی احمدآبادی عنوان کرد: بین‌المللی شدن یعنی دارای کیفیت جهانی و حرکت درراستای تامین نظر ذینفعان هنگامی که عنوان می‌کنیم «دانشگاه بین‌المللی» تنها توسعه تفاهم نامه و جذب دانشجوی خارجی و پروژه‌های مشترک نیست و شاخص‌های ما آنچنان باید ارتقا پیدا کند که این شاخص‌ها تراز بین‌المللی شود.

نظر شما