شناسهٔ خبر: 51101 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فهرست تسهیلات رفاهی جدید ویژه اعضای هیات علمی اعلام شد

براساس تفاهم نامه ستاد امور رفاهی وزارت علوم و یکی از بانک های کشور تسهیلاتی به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ها ارائه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم، برای ارائه تسهیلات جدید به اعضای هیات علمی دانشگاه ها اخیرا، تفاهم نامه ای را با یکی از بانک ها امضاء کرد که مفاد این تفاهم نامه به شرح زیر است:

براساس این تفاهم نامه، حساب‌های سپرده پشتیبان برای حساب‌های جاری غیردولتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حساب‌های حقوقی اساتید و کارکنان ایجاد شده و سود روزشمار به این حساب‌ها با نرخ مورد توافق پرداخت می شود.

همچنین، تسهیلات معادل ۱.۵ برابر مبلغ حساب‌های قرض‌الحسنه جاری (سالانه) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با نرخ چهار درصد (مشروط بر اینکه مبلغ مذکور تا پایان مدت تسهیلات اعطایی نزد بانک حفظ شود) ارائه می شود.

تسهیلات جعاله رفع نیازهای اساسی خانوار حداکثر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال به اعضای هیأت علمی و ۵۰۰ میلیون ریال به کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از محل رسوب حساب‌های جاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کلیه حقوق‌بگیران آنها نزد بانک با نرخ ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه می شود.

براساس این تفاهم نامه، کارت‌ اعتباری برای اعضای هیأت علمی تا سقف اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) با معرفی و تضمین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اعتبارسنجی افراد معرفی شده توسط بانک صادر می شود.

همچنین به پروژه‌های خیرساز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در مراکز علم و فناوری و مراکز رشد تسهیلات ارائه می شود.

بنابراین گزارش، علاوه بر اعطای تسهیلات بندهای ۲ و ۳ که از محل اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، بانک تسهیلات متعارف دیگری را نیز در قالب اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، وام ۱۰۰ میلیونی مسکن اعضای هیأت علمی، خرید خودرو، کالا، تعمیر مسکن و رفع نیازهای اساسی خانوار را با رعایت سقف‌های مربوطه در چهارچوب مقررات و دستورالعمل‌های جاری بانک اعطا خواهد کرد.

براساس این تفاهم نامه، اعطای تسهیلات به اساتید و کارکنان معرفی شده در جهت ضوابط و مقررات و با دریافت گواهی کسر از حقوق و ضمانت دو تن از همکاران شاغل متقاضی امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری بازپرداخت بدهی تسهیلات اعطایی به اساتید و کارکنان، اعم از سود و خسارت تمام هزینه‌های مرتبط با آن را با اعلام بانک از محل مطالبات حقوق و مزایای کارکنان تعهد می کند.

همچنین عندال لزوم دستورالعمل نحوه عملیات اجرایی هر یک از مفاد تفاهمنامه با هماهنگی طرفین حسب مورد تهیه و اعلام خواهد شد، ، لازم به ذکر است اجرایی شدن این تفاهم نامه زمان می برد و منوط به برگزاری جلساتی بین نمایندگان وزارت علوم و بانک مربوطه برای تدوین راهکارهای اجرایی آن است.

نظر شما