شناسهٔ خبر: 51112 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جری لوئیس کمدین آمریکایی درگذشت

جری لوئیس کمدین آمریکایی که به «سلطان کمدی» معروف بود، روز یکشنبه در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از رویترز، خانواده لوئیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: جری لوئیس بازیگر و کمدین معروف و افسانه ای روز یکشنبه در سن ۹۱ سالگی به دلایل طبیعی در خانه اش در لاس وگاس و زمانی که خانواده اش در کنارش بود، درگذشت.
وی زمانی گفته بود: با کودن شدن، موفقیت زیادی کسب کرده ام.
روحیات کودکانه عنصری کلیدی در موفقیت وی بود. لوئیس در سال ۲۰۰۲ به رویترز گفته بود: از چشمان یک کودک به دنیا نگاه می کنم زیرا من ۹ سال سن دارم. در همین سن مانده ام و با آن دورانی برای خودم ساختم. بودن در این موقعیت شگفت انگیز است.
وی متولد «نیوآرک» در نیوجرسی بود. لوئیس در اوایل دهه ۱۹۵۰ تبدیل به یک ستاره شد. او در کنار «دین مارتین» به عنوان زوج هنری به موفقیت های زیادی دست یافت. اما در نهایت این دو نفر دچار اختلاف شده و لوئیس به تنهایی فیلم های کمدی دیگری ساخت.
لوئیس در دوران کاری خود که پنج دهه به طول انجامید در بیش از ۴۵ فیلم به ایفای نقش پرداخت. پروفسور دیوانه و یانکی های لعنتی از جمله فیلم های معروف اوست.
زمانی که در آمریکا از محبوبیت لوئیس کاسته شد، فرانسوی ها همچنان به شدت به او علاقمند بودند. وی در فرانسه به «سلطان دیوانه» معروف بود و در سال ۱۹۸۴ جایزه «لوژیون دو نور» را دریافت کرد.
لویئس در امور خیریه نیز فعال بود.

نظر شما