شناسهٔ خبر: 51118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش فرماندار کنگاور به حواشی حفاری در «آناهیتا»

فرماندار کنگاور در مخالفت با ایجاد ۲۱ چاله در عرصه معبد آناهیتا برای ایجاد حصار گفت: از دفتر پایگاه‌های میراث جهانی خواسته‌ایم تا کارشناس برای حل این موضوع به معبد اعزام کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا ایزدی فرماندار کنگاور به خبرنگار مهر گفت: معبد تاریخی آناهیتا و امامزاده ابراهیم که کنار آن واقع شده هر دو اثر تاریخی هستند که به دلیل واجد ارزش بودن باید حفظ شوند. دوستان ما در اداره اوقاف می‌گویند که ملک همجوار زمین وقفی است این درست اما چرا می‌خواهند دیوارکشی کنند. املاک مربوط به امامزاده در عرصه اثر ثبتی میراث فرهنگی قرار دارد و باید سازمان میراث فرهنگی و اداره اوقاف طبق ضوابط آن عمل کنند.

ایزدی گفت: وقتی معبد آناهیتا ثبت شد ضوابط آن را به همه ابلاغ کردند و گفتند که باید به عنوان متولیان میراث فرهنگی از آن نگهداری و حرمتش را حفظ کنیم. اما اداره اوقاف حکمی گرفته تا حصارکشی در عرصه را انجام دهد. ما از دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی خواستیم تا کارشناسی در این زمینه بفرستند و موضوع را از نظر کارشناسی بررسی کند. نمی‌شود هر کسی حکم بگیرد و در زمین حصار بکشد.

وی افزود: معبد آناهیتا این یک اثر تاریخی است که به دلیل ویژگی‌های که دارد منحصر به فرد شناخته شده اما ۳۰ سال در آن کاری انجام نداده‌اند و به تازگی دارد اتفاقات خوبی در آن می‌افتد از جمله اینکه مسیر گردشگری برای آن تعریف شده تا خدمات رسانی بهتری به گردشگران در آن انجام شود. پس اکنون که این اتفاقات در حال رخ دادن است حیف است که با چنین رفتارهایی به عرصه آن خدشه وارد کنیم. به همین دلیل لازم است تا کارشناسی آمده و در این زمینه مسائل را حل کند.

نظر شما