شناسهٔ خبر: 51121 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال جدید

دبیر اتحادیه دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی تا سقف ۱۰ درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی آهون منش با اشاره به شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: حدود ۳ سالی است که تعیین شهریه دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به هیات های امناء دانشگاه ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای اینکه شهریه ها نوسان پیدا نکند، امسال به هیات امناء دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی پیشنهاد داده است تا سقف ۱۰ درصد شهریه ها افزایش پیدا کند.

دبیر اتحادیه دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی افزود: سقف ۱۰ درصد برای این تعیین شده است که دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه آزاد نیز در همین حدود افزایش شهریه اعمال می کنند. از طرفی نیز ما نمی خواهیم که افزایش شهریه منجر به رها کردن تحصیل توسط از دانشجویان شود.

وی ادامه داد: برای همین به دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی پیشنهاد داده ایم تا سقف ۱۰ درصد برای سال تحصیلی جدید افزایش شهریه داشته باشند که دانشگاه ها و موسسات نیز آن را رعایت خواهند کرد.

نظر شما