شناسهٔ خبر: 51152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مدخل‌های دانشنامه فرهنگ معاصر ایران

دومین نشست گروه هنرهای تجسمی دانش‌نامه فرهنگ معاصر ایران با حضور تعدادی از اعضای این گروه در کتابخانه و موزه ملی ملک از ساعت ۱۵ الی ۱۹ روز گذشته ۲۹ مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛  دومین نشست گروه هنرهای تجسمی دانش‌نامه فرهنگ معاصر ایران با حضور  تعدادی از اعضای این گروه در کتابخانه و موزه ملی ملک از ساعت ۱۵ الی ۱۹ روز گذشته ۲۹ مرداد ماه برگزار شد. در این نشست؛ فاطمه شکیب، مهسا تهرانی، تقی زادگان، محمدرضا مریدی، عمران نیکزاد، حسن موریزی نژاد، امیر سقراطی، سجاد باغبان، مانی کلانی، رضا دبیری‌نژاد، ولی‌الله کاووسی و فؤاد نجم‌الدین حضور داشتند.

در این نشست وضعیت مقالات و مدخل‌های گروه هنر مورد بازبینی قرار گرفت. همچنین ابعاد تاثیرگذار هنرهای تجسمی در فرهنگ معاصر ایران مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد با اجماع نظر کارشناسان این حوزه مدخل‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.

مقالات اعضای گروه هنرهای تجسمی دانشنامه فرهنگ معاصر، پویایی وضعیت هنرهای تجسمی کشور را در بدنه فرهنگ معاصر از دوره قاجار تا اکنون ترسیم می کند.

دانشنامه فرهنگ معاصر ایران با بیش از ۶۰۰ مدخل در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال تدوین و نگارش است. و جلسه فوق به دعوت رضا دبیری نژاد معاونت محترم فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک در این موزه برگزار شد.

نظر شما