شناسهٔ خبر: 51153 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محقق داماد: فروش کتاب به تنهایی در افزایش سرانه مطالعه موثر نیست

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه فروش کتاب به تنهایی در افزایش سرانه مطالعه موثر نیست، گفت: قلم هنرمندانه نویسندگان در انتقال پیام ها و افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سیدمصطفی محقق داماد در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران اظهار کرد: باید برای تالیف کتاب از افرادی بهره مند شد که قلم هنرمندانه ای داشته باشند.
وی با اشاره به نام گذاری سال 96 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: باید بودجه ای در نظر گرفته شود و تلاش کنیم این شعار محقق شود.
محقق داماد درباره جذب مخاطبین به کتابخوانی گفت: باید در محیط کتابفروشی ها متصدیانی که به موضوع کتاب ها آشنایی دارند حضور داشته باشند تا شهروندان بتوانند از توضیحات و پیشنهادات آنان استفاده کنند.
مولف کتاب های «مفهوم اسلامی حقوق بشر دوستانه» و «حقوق خانواده» امکانات باغ کتاب را غیرقابل انتظار دانست و افزود: این مجموعه قابل تقدیر است چرا که در کشورهای دیگر چنین مجموعه هایی وجود دارد اما در این مقیاس نیستند.
وی همچنین تالار علم کودک باغ کتاب تهران را بسیار علمی و مفرح دانست و گفت: باید یک مرکز علمی، تفریحی با امکاناتی مفرح همچون باغ کتاب ویژه سالمندان داشته باشیم.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
اصلاح عملکرد و جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب، افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر از جمله اهداف مجموعه باغ کتاب تهران است.
این مجموعه شامل کتابفروشی های کودک و نوجوان، فروشگاه لوازم التحریر، اسباب بازی و محصولات فرهنگی، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک، مرکز رویدادهای علمی، کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسال، سینما و گالری هنر است.
مجموعه باغ کتاب تهران از ساعت 10 تا 22 میزبان علاقه مندان است.

نظر شما