شناسهٔ خبر: 51168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدیدی از مجموعه «جک ریچر»چاپ شد/«دوازده نشانه» آمد

رمان «دوازده نشانه» نوشته لی چایلد به عنوان یکی دیگر از عناوین مجموعه «جک ریچر» توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رمان «دوازده نشانه» نوشته لی چایلد به تازگی با ترجمه محمد عباس آبادی به عنوان یکی دیگر از عناوین مجموعه «جک ریچر» توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

لی چایلد نویسنده این مجموعه،  متولد سال ۱۹۵۴، است و مجموعه مذکور هم درباره یک پلیس سابق ارتش به نام جک ریچر است که در ۳۶ سالگی پس از ۱۳ سال سابقه‌ در ارتش و گرفتن چند مدال و نشان افتخار، به خاطر کاهش نیروهای ارتش بعد از جنگ سرد، با درجه‌ سرگردی تصمیم به خروج از ارتش می‌گیرد.

کتاب‌های مجموعه‌ جک ریچر جوایز گوناگونی گرفته ­اند و هر سال در صدر پر فروش­ ترین­ های نیویورک تایمز قرار می‌گیرند. اولین رمان این مجموعه به نام «قتلگاه» سه جایزه‌ آنتونی، بَری، و دیلیس را برای بهترین رمانِ اول دریافت کرده و در لیست ۱۰۰ کتاب برتر جنایی و معمایی قرار دارد.

در سال ۲۰۱۲ فیلمی به نام «جک ریچر» با بازی تام کروز با اقتباس از کتاب نهم این مجموعه ساخته شد. خیلی از طرفداران این مجموعه به شدت از انتخاب تام کروز برای ایفای نقش جک ریچر انتقاد کردند، چراکه مشخصات ظاهری تام کروز (که قدش نزدیک به ۳۰ سانتیمتر کوتاه‌تر است) هیچ شباهتی با آنچه از جک ریچر در این مجموعه توصیف شده، ندارد. ولی به ­هر حال خود لی چایلد رضایتش را از انتخاب و بازی تام کروز اعلام کرد و گفت که با وجود تفاوت‌های ظاهری، هیچ‌کس نمی‌توانسته به خوبی تام کروز، نقش ریچر را ایفا کند. فیلم دیگری هم با اقتباس از هجدهمین کتاب این مجموعه در حال تولید است که قرار است در سال ۲۰۱۶ اکران شود.

«قتلگاه»، «تا پای مرگ»، «قلاب»، «آخرین مهمان»، «اکو در آتش»، «سوء قصد»، «وسوسه انتقام» و «یک شلیک» عناوینی از مجموعه جک ریچر هستند که پیش از این با ترجمه محمد عباس آبادی توسط انتشارات کتابسرای تندیس چاپ شده اند. «دوازده نشانه» سیزدهمین کتاب از سری کتاب‌های جک ریچر اثر لی چایلد است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است. داستان این کتاب برخلاف اکثر کتاب‌های دیگر مجموعه از زبان ریچر روایت می‌شود.

در شروع داستان این رمان، ساعت دو بامداد است و جک ریچر، ارتشی سابق، در قطار متروی نیویورک سیتی نشسته است. کمی بعد، ظاهر و رفتار مشکوک یکی از مسافران توجه او را جلب می‌کند؛ زنی که طبق آموخته‌های نظامی ریچر تقریباً همه‌ نشانه‌های یک بمب‌گذار انتحاری را دارد. وقتی ریچر با پیشنهاد کمک به او نزدیک می‌شود، زن تپانچه‌ای از کیفش درمی‌آورد و خودکشی می‌کند.

این مرگ غیرعادی مداخله‌ فوری پلیس نیویورک را در پی دارد و پس از بازجویی از ریچر به‌عنوان شاهد عینی، تصمیم می‌گیرند پرونده را بدون انجام تحقیقات ببندند. اما ریچر افکار دیگری در سر دارد. می‌خواهد بفهمد آن شب چه اتفاقی رخ داده و چرا آن‌همه سؤالِ بی‌جواب باقی مانده است و خودش دراین‌باره تحقیق می‌کند. پس‌ ازآن مکرراً و اکیداً به او هشدار داده می‌شود که خودش را از این پرونده کنار بکشد، ولی عذاب وجدان او به خاطر احتمال تحریک آن زن به خودکشی موجب می‌شود تا زمانی که این معما را تا آخر پیگیری نکرده آرام و قرار نداشته باشد. طولی نمی‌کشد که او با رازهای بزرگی مواجه می‌شود که مأموران فدرال و عوامل القاعده برای جلوگیری از افشای آن‌ها حاضرند دست به کشتن بزنند...

این کتاب با ۵۸۴ صفحه و قیمت ۳۷ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما