شناسهٔ خبر: 51171 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ملکوت» یک هارور قجری است/ داستان پیانیستی که شرور شد

فرنوش عابدی با اشاره به اینکه انیمیشن «ملکوت» یک هارور قجری است توضیح داد این انیمیشن داستان تبدیل شدن یک پیانیست به یک انسان شرور را به تصویر می کشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن «ملکوت» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این انیمیشن در مرحله طراحی شخصیت ها است، گفت: تا ۲ ماه دیگر مرحله مدل سازی «ملکوت» که تهیه کنندگی آن را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برعهده دارد، تمام می‌شود.

وی ادامه داد: «ملکوت» داستان پیانیستی است که بر اثر حادثه یکی از دست های خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند پیانو بزند. او به همین دلیل تحت جراحی قرار می گیرد و دستی به او پیوند زده می شود که دست یک مجرم مرده است و بعد از پیوند، پیانیست به کارهای شرارت بار و کشتن آدم ها دست می زند.

این کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه این داستان الهام گرفته از زندگی رژو شرش آهنگساز مجارستانی است، تاکید کرد: این پیانیست و آهنگساز در یک حادثه یکی از دست‌هایش را از دست داد و بعد از آن بود که به آهنگ‌ نویسی و خوانندگی روی آورد و یاد گرفت که با یک دست پیانو بنوازد. وی آهنگ‌های بسیاری ساخت اما معروف‌ترین آنها «یکشنبه غم‌انگیز» نام دارد که برایش بدنامی آورد و در سراسر دنیا موجب خودکشی هزاران نفر شد. من با توجه به این داستان، سوژه پیانیستی را که دست‌هایش را از دست داده برای جدیدترین کارم انتخاب کردم، اما داستان انیمیشن من کاملاً با داستان زندگی وی متفاوت است.

وی با اعلام اینکه «ملکوت» به مدت ۸ دقیقه و به صورت ۳D ساخته می شود، بیان کرد: ساخت چنین انیمیشن هایی بیشتر به دلیل علاقه من به ژانر «هارور» است و فضای انیمیشن جدیدم از انیمیشن «پیشخدمت» ترسناک تر است.

این کارگردان توضیح داد: ما در سینمای ایران ژانر «هارور» نداریم و از نظر من «پیشخدمت» یک گام اولیه در این زمینه بود اما «ملکوت» تکامل یافته «پیشخدمت» است و می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

وی بیان کرد: با توجه به طراحی های صورت گرفته برای ساخت انیمیشن «ملکوت»، شاید اولین هارور قجری تاریخ سینمای ایران را می سازیم، به این معنا که به دنبال ساخت یک انیمیشن با فضای گوتیک بومی شده ایرانی و با لباس ها و معماری قجری هستیم.

عابدی در پایان تاکید کرد: فکر می کنم ۲ سال زمان برای ساخت این انیمیشن لازم است تا بتوان یک اثر قابل توجه را ارائه کرد.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان: فرنوش عابدی، مشاور هنری: کیانوش عابدی، نگاه فردیار، طراحی کارکتر و فضا: احسان کافی، مدلسازی: سینا کوهی‌دهکردی، پینت: محدثه پیله‌وریان، ریگ و سیمولیشن: حامد پورکرمان، موسیقی و افکت: سروش عابدی، تهیه‌کننده: فرنوش عابدی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظر شما