شناسهٔ خبر: 51185 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش ۸ فیلم ایرانی در جشنواره فیلم پارسی استرالیا

ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا امسال میزبان ۸ فیلم ایرانی در شهر سیدنی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ششمین جشنواره‌ جهانی فیلم‌ پارسی استرالیا امسال با ۸ فیلم برگزیده از ۱۶ تا ۱۹ شهریور ماه در شهر سیدنی برگزار می‌شود.

«window horses» برنده‌ جایزه‌ «بهترین فیلم جشنواره ونکوور کانادا» به عنوان فیلم افتتاحیه روی پرده خواهد رفت. این انیمیشن ساخته‌ ان ماری فلمینگ کارگردان کانادایی و با همکاری شهره آغداشلو و پیمان معادی به عنوان صداپیشه محصول سال ۲۰۱۶ کانادا است.

«پل خواب» که با اقتباس از رمان «جنایت و مکافات» اثر داستایوفسکی ساخته شده نیز فیلم منتخب شب اختتامیه است. کارگردانی این فیلم را اوکتای براهنی برعهده داشته است و محصول سال ۲۰۱۶ ایران است که با هنرمندی ساعد سهیلی و هومن سیدی اکران خواهد شد.

«زیر سقف دودی» اثر پوران درخشنده با بازی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی، «نفس» کاری از نرگس آبیار، «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، «رفتن» ساخته‌ نوید محمودی محصول مشترک کشورهای ایران و افغانستان و «آنها» ساخته‌ آناهیتا قزوینی‌زاده و به تهیه کنندگی جیم کمپیون نیز از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه‌ جشنواره امسال است.

همچنین ششمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا با افتخار فیلم «کوه» ساخته امیر نادری را نیز روی پرده نمایش خواهد برد. اکران این فیلم با برگزاری مراسمی برای قدردانی و تقدیم احترام به این هنرمند ایرانی از بخش‌های جانبی جشنواره امسال است.

نظر شما