شناسهٔ خبر: 51186 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسین محجوبی: اسب‌ها و درخت‌هایم به گالری «۴» می روند/ دولت باید اثر هنری بخرد

نمایشگاه «اسب ها و درخت ها» با نمایش آثار حسین محجوبی جمعه سوم شهریور در گالری تازه تاسیس «۴» افتتاح می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین محجوبی درباره برپایی جدیدترین نمایشگاه خود با عنوان «اسب ها و درخت ها» در گالری تازه تاسیس «۴» گفت: این نمایشگاه شامل نمایش ۳۲ اثر است که همگی با تم درخت و اسب کار شده اند که یکی از تم های تکرارشونده و مهم برای من است. گالری «۴» هم یک گالری تازه تاسیس است که به همت یک زوج جوان راه اندازی شده و خواستم با برگزاری نمایشگاه آثارم حمایتی از آنها کرده باشم.

وی با اعلام اینکه تابلوهایش گرچه درباره درخت و اسب است اما منظره به شمار نمی روند، توضیح داد: ما این روزها خودروها را جایگزین اسب ها کرده ایم و درخت ها کمتر مجال دارند در محیط ما حضور داشته باشند که من در تابلوهایم به این موضوع اعتراض کرده‌ام. در عین حال نشان می دهم که در فرهنگ ما درخت آنقدر مقدس بوده که وقتی بچه ای به دنیا می آمد درختی به نامش می کاشتند.

این نقاش پیشکسوت با بیان اینکه این روزها با دیدن آثار هنرمندان جوان و خصوصا بانوان هنرمند شگفت‌زده می شود، ادامه داد: ما جوان های بااستعداد زیادی داریم اما این جوان ها نیاز به حمایت از سوی دولت دارند به طور مثال یک قانونی پیش از این وجود داشت که نیم درصد بودجه عمرانی دستگاه های دولتی صرف خرید آثار هنری می شد که دیگر اجرا نشد. ما برای حمایت از هنر و اقتصاد هنر، نیاز به چنین قوانینی داریم.

محجوبی بیان کرد: همه فکر می کنند واقعا با نقاشی کردن می توان امورات زندگی را گذراند اما خود من با اینهمه سال سابقه و تجربه در حوزه هنر، اگر کار معماری نمی کردم همین خانه را هم نداشتم.

وی درباره نتیجه پیگیری هایش برای تبدیل خانه اش به موزه محجوبی نیز اظهار کرد: در همه دنیا خانه هنرمندان را به موزه تبدیل می کنند تا جوان ها بدانند هنرمند در چه فضایی و با چه ابزاری کار می کرده و این یک یادگاری فرهنگی برای میراث‌داران ما است. مثلا خانه استاد حیدریان در زمانی که باید، خریداری نشد و آثار ایشان از بین رفت و الان خانه او را که می شد با ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کرد با دو میلیارد تومان هم نمی شود خرید. این روزها کاشی هایی کنار خانه هنرمندان می گذارند به عنوان «کاشی های ماندگار» که اقدام خوبی است و قرار است برای خانه من هم بگذارند اما تبدیل خانه هنرمندان به موزه اقدام ارزشمندتری خواهد بود.

گالری «۴» در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره ۴ واقع شده است.

نظر شما