شناسهٔ خبر: 51190 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم‌های پرفروش هالیوودی و کارگردانی به سبک اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ، خالق فیلم‌های پرفروش هالیوودی بوده است. فیلم‌های او در جهان بیش از هشت و نیم میلیارد دلار فروش‌ داشته‌اند. در کتاب «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» تمهیداتی از فیلم‌های او به صورت مصور استخراج شده‌اند که با کمک آن‌ها فارغ از اینکه بودجه فیلم شما چقدر است می‌توانید در فیلم‌هایتان لحظات احساسات برانگیز، شگفت و پرهیجان خلق کنید.

فیلم‌های پرفروش هالیوودی و کارگردانی به سبک اسپیلبرگ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشر چتر فیروزه به تازگی و با رویکرد فعالیت در حوزه‌های ادبیات نمایشی، تئاتر و سینما، اولین کتابش را با نام «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» منتشر کرده است. متاسفانه در سال‌های گذشته کمتر شاهد کتب ترجمه شده در حوزه‌های تخصصی سینما همچون کارگردانی بوده‌ایم و نشر چتر فیروزه تصمیم دارد با شناسایی کاستی‌ها گامی بلند در ارتقاء کتب این حوزه بردارد.
 
کریستوفر کنورتی، نویسنده کتاب «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» از نویسندگان مطرح در حوزه سینما، کارگردان و تهیه‌کننده است. فیلم «آیین مجسمه‌ساز» و سری سه‌جلدی کتاب‌ دکوپاژهای مرجع که تاکنون دو جلد آن به فارسی نیز ترجمه شده‌ از جمله آثار مطرح و موفق وی بوده است.
 
«کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» نخستین کتاب از سری کتاب‌های کارگردانی به سبک کارگردانان مطرح است. از این سری کتاب‌های «کارگردانی به سبک تارانتینو» و «کارگردانی به سبک اسکورسیزی» نیز در آینده نزدیک روانه بازار کتاب‌ می‌شود.
 
کتاب «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» به بررسی تکنیک‌ها و شیوه کارگردانی استیون اسپیلبرگ یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان می‌پردازد. استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم‌های معروفی چون آرواره‌ها، ای‌تی و پارک ژوراستیک است. وی همچنین برای فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» نیز برنده جایزه اسکار شده است.

کنورتی در این کتاب 10 فیلم اسپیلبرگ را در 10 فصل بررسی می‌کند و با تصاویری مشخص از فیلم‌ها نشان می‌دهد که به چه نکاتی اشاره کرده و چگونه باید آن‌ها را پیاده‌سازی و رعایت کرد. نویسنده در این کتاب به تمام ریزه‌کاری‌ها و تکنینک‌های کارگردانی اسپیلبرگ می‌پردازد به جز استفاده‌ اسپیلبرگ از انعکاس تصویر و توضیح می‌دهد که این حوزه‌ها به صورت تفصیلی در دکوپاژهای مرجع بررسی کرده است.
 
کنورتی در پایان کتاب اشاره می‌کند «این مهم است که شما به دنبال این باشید تا سبک شخصی خودتان را ایجاد کنید‏؛ اما با استفاده از تمهیدات این کتاب شما می‌توانید مهارت‌هایتان را تقویت کنید و فیلم‌هایی بسازید بهتر از آنچه قبلا ساخته‌اید.» همین چند خط مخاطب اصلی کتاب را نشان می‌دهد. کارگردانان جوان و البته شیفتگان کارگردانی اسپیلبرگ.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «استیون اسپیلبرگ خالق فیلم‌های پرفروش هالیوودی بوده است. فیلم‌های او در جهان بالغ بر هشت و نیم میلیارد دلار فروش‌ داشته‌اند. در این کتاب تمهیداتی از فیلم‌های او به صورت مصور استخراج شده‌اند که با کمک آن‌ها فارغ از اینکه بودجه فیلم شما چقدر است می‌توانید در فیلم‌هایتان لحظات احساسات برانگیز، شگفت و پرهیجان خلق کنید. بزرگترین مزیت این کتاب آن است که به کلیات و برداشت‌های فردی نپرداخته بلکه به گونه‌ای عینی، صحنه‌های فیلم‌های اسپیلبرگ را واکاویده و عناصر سینمایی آن‌ها را تجزیه کرده و به خواننده ارائه کرده است.

کتاب «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» نوشته کریستوفر کنورتی با ترجمه محمد ارژنگ با شمارگان هزار و 500 نسخه در 148 صفحه به بهای 11500 تومان توسط نشر چتر فیروزه روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما