شناسهٔ خبر: 51192 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​رمان جدیدی از کمال داود، نویسنده الجزایری، منتشر می‌شود

رمان جدید کمال داود، نویسنده‌ی الجزایری که پیشتر ادامه‌ی سرنوشت مورسو، قهرمان رمان «بیگانه»‌ی آلبر کامو را نوشته بود رمان تازه‌ای منتشر خواهد کرد.

​رمان جدیدی از کمال داود، نویسنده الجزایری، منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  رمان جدید کمال داود با عنوان «زبور یا سمفونی» از ۲۲ ماه اوت در ویترین کتاب‌فروشی‌های الجزایر قرار خواهد گرفت.
 
هاف پست نوشته است، انتشار این رمان بیانگر بازگشت ادبی در فرانسه و الجزایر است.این رمان داستان پسر جوانی به نام زابور را روایت می‌کند که در روستایی دورافتاده میان بیابان و جنگل با عمه‌اش که غرق در رویاهایش است و پدربزرگ الکنش زندگی می‌کند. او به موهبت شگفت‌انگیزی پی می‌برد که می‌تواند از طریق آن به واسطه نوشتن زندگی دیگران را امتداد بخشد.
 
روی جلد چهارمین رمان این نویسنده الجزایری نوشته شده: او متقاعد شده است که یک هدیه دارد؛ هدیه‌ای که مرگ را به تاخیر می‌اندازد. کسی که در واژه‌های دفترش محبوس است برنده زمان شده است، او تصمیم گرفت زبور باشد؛ درست زمانی که به قدرت خود در زمینه نوشتن پی برد.
 
داود توضیح می‌دهد که این رمان شرح و توصیف باورهایش است؛ هر زبان یک زندگی‌نامه است، نوشتن آزاد شدن است و خواندن در آغوش گرفتن. فرهنگ لغت یک نردبان معنا به سوی عالم معنا است.
 
داود برای معرفی کتابش در ۲۲ اوت در شهر کنستانین الجزایر حضور خواهد یافت و آخرین تور برای معرفی کتابش در ۲۶ اوت، در شهر اوران و در کتاب‌فروشی کتاب، هنر و فرهنگ خواهد بود.
 
کمال داود در منطقه مستغانم به دنیا آمد و ضمن یادگیری زبان و ادبیات فرانسه به عنوان روزنامه‌نگار در منطقه اوران مشغول به فعالیت شد و مقاله‌نویس روزنامه‌ای شد که تمام مردم الجزایر آن را می‌خوانند.
 
سال گذشته رمان کمال داود در ایران با دو ترجمه‌ و عنوان متفاوت منتشر شده بود. انتشارات ققنوس آن را با عنوان «مورسو بررسی مجدد» چاپ کرد و انتشارات نگاه با عنوان «مورسو چه کسی را کشت؟»
 
داستان این رمان درباره مورسو، شخصیت رمان «بیگانه» آلبر کامو است. این رمان را انتشارات برزخ در الجزایر چاپ کرد و یک سال بعد از آن به فرانسوی ترجمه و چاپ شد و جایزه گنکور رمان اول را به خود اختصاص داد.
 
داود سال ۲۰۱۴ برنده جایزه پنج قاره فرانکوفون شد. این جایزه در سال 2001 با هدف شناسایی و کشف ادبیات فرانسوی در بین فرانسوی‌زبانان در اقصی نقاط جهان راه‌اندازی شده است.

نظر شما