شناسهٔ خبر: 51198 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیل کلینتون از دوازده کتاب محبوبش گفت

بیل کلینتون اخیرا به مناسبت روز ملی دوستداران کتاب گفته که خواندن کتاب یکی از کارهای مورد علاقه او بوده ‌و فهرست ۱۲ عنوان از کتاب‌های محبوبش را با دیگران به اشتراک گذاشته است.

بیل کلینتون از دوازده کتاب محبوبش گفت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا ؛ بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق ایالت متحده امریکا، فهرست ۱۲ عنوان کتابی را که از خواندن آن‌ها لذت برده به مردم امریکا پیشنهاد داده است.
 ‌
کتاب‌های پیشنهادی او داستان‌های جنایی ترسناک مثل «خانه جاسوسان» دانی سیلوا تا آثار غیرداستانی سیاسی مثل «هشدار: پیدا کردن کاساندرا برای متوقف کردن فاجعه‌ها» ‌نوشته مشترک ریچارد آ کلارک ‌و رندولف پست ادی را شامل می‌شود.
 
علی‌رغم اینکه کلینتون زندگی خود را در سیاست را گذرانده بسیاری از آثار پیشنهادی او می‌تواند راهنمای افرادی باشند که می‌خواهند در زمینه تجاری موفق شوند.
 
یکی دیگر از آثار پیشنهادی او، کتاب «مرید راستین: تاملی درباره سرشت جنبش‌های توده‌وار» نوشته اریک هافر است. این کتاب بیانگر این است که چه مسائلی می‌تواند از یک فرد یک طرفدار متعصب بسازد و اینکه یک نفر وارد چه تجارتی می‌شود، به خودی خود بی‌اهمیت است‌؛ بلکه روش جذب کردن افراد به محصولات و تولیدات است که یک مهارت با ارزش تلقی می‌شود.
 
کتاب «مرید راستین: تاملی درباره سرشت جنبش‌های توده‌وار» را شهریار خواجیان به فارسی ترجمه کرده و انتشارات اختران منتشرش کرده است.
 
کتاب دیگر پیشنهادی از سوی کلینتون رمانی از ‌محسن حمید، نویسنده پاکستانی، است با عنوان «چگونه می‌توان در آسیای رو به رشد ثروتمند شد». این اثر کنایه‌ای طنزآمیز به کتاب‌هایی است که روش‌های پولدار شدن سریع را آموزش می‌دهند.
 
 محسن حمید در این کتاب می‌نویسد: «مسیرهای مختلفی برای ثروتمند شدن وجود دارد که اتفاقا ارتباطی به انتخاب و اراده و تلاش ‌افراد ندارد؛ بلکه همه چیز وابسته به شانس و اقبال است.»
 
کتاب پیشنهادی دیگر از آن دیوید گرن است با عنوان «قاتلان ماه‌گل» که روایتی غیرداستانی و واقعی از جست‌وجو و کنکاش در مورد ‌توطئه‌ای است که به قتل‌های زنجیره‌ای و سیستماتیک در جامعه متشکل از بومیان امریکایی پولدار استان اوسیج منجر شده است.
 
کتاب پیشنهادی دیگر کلینتون از اسون بکرت، تاریخ‌دان امریکایی است با عنوان «امپراطوری پنبه» که برنده جایزه بنکرافت و از فینالیست‌های جایزه پولیترز نیز شده بود.
 
نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد که چطور صنعت پنبه در امریکا و تجارت برده بر کاپیتالیسم مدرن تاثیرگذار بوده است؛ این کتاب اثری تحلیلی است برای موشکافی نابرابری مدرن.
 
کتاب دیگر از لوئیس پنی با عنوان «یک حساب عالی» یک رمان رازآلود در مورد افسران پلیس کانادایی است که در جست‌وجوی حقیقت به دنبال راز مرگ یک استاد محبوب بر می‌آیند.
 
«اسحاق رابین، سرباز، رهبر و سیاست‌مدار» نوشته ایوانوویچ از کتاب‌های دیگری است که توسط رئیس جمهوری اسبق امریکا پیشنهاد شده است. نویسنده در این کتاب از تجربیات دیپلماتیک خود بهره می‌برد تا اسحاق رابین، پنجمین نخست‌وزیر اسرائیل را توصیف کند.
 
از کتاب‌های دیگری که در این لیست آمده می‌توان به «شکرگزار» نوشته الیور سکز، «کورکورانه» نوشته جیم فرارو و «ظهربلند» از گلن فرانکل اشاره کرد.

نظر شما