شناسهٔ خبر: 51212 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مرگ و مدرنیته» منتشر شد

کتاب «مرگ و مدرنیته» اثر تونی والتر، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات توسط هاجر قربانی ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «مرگ و مدرنیته» اثر تونی والتر توسط هاجر قربانی ترجمه و توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

تونی والتر، استاد مرگ‌پژوهِ انگلیسی، است که این کتاب، بخش کوچکی از مطالعاتِ آکادمیکِ وی در حوزۀ مرگ و با رویکردِ علوم اجتماعی است. این پژوهشگر، بیش از بیست سال است که به نوشتن و مطالعه در حوزهی مرگ در جوامع مدرن مشغول است. مراسم تشییع‌جنازه، اعتقاداتِ پس از مرگ، سوگ شخصی، عزاداری عمومی، بقایای انسانی در موزه‌ها، گفتمان جدید از معنویت، مرگ در رسانه‌های خبری و اجتماعی از جمله موضوعاتی بوده که او در طول این زمان به مطالعه و پژوهش در بابِ آن‌ها پرداخته است.

والتر در کتاب «مرگ و مدرنیته» با بیان اینکه الزاماً، هر کشورِ مدرنی، مرگ را به یک شکل مدیریت نمی‌کند، به توضیح دلیل این تفاوت‌ها می‌پردازد و بر این نظر است که مذهب، فرهنگ، تاریخِ ملی، قانون ملی و نهادهای ملی می‌تواند عامل این تفاوت‌ها باشد.

«جامعه‌شناسی مرگ»، «ماتم و فرهنگ»، «رسانه‌های ارتباطی و مرده؛ از عصر سنگی تا فیسبوک»، «مواجهه بدون سنت با مرگ»، «چرا کشورهای مختلف مرگ را به صورت متفاوت مدیریت می‌کنند؟»، «عزاداران جدید، عزادارن قدیم؛ فرهنگِ یادبود آن‌لاین به مثابه یک فصل در تاریخ عزاداری»، «هجده راه برای مشاهدۀ بدن مرده»، «سکولارشدن» و «چگونه افرادِ در حال مرگ و یا عزادار با هنر تعامل می‌کنند؟» عناوین مقالات مندرج در این کتاب است.

کتاب «مرگ و مدرنیته» با ترجمه هاجر قربانی، در ۳۱۳ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است

نظر شما