شناسهٔ خبر: 51213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نوایی» را به زودی می‌شنوید/ اندیشه‌های شیخ خرقان در موسیقی

مدیر نشر و پخش «جوان» از انتشار آلبومی با صدای استاد غلامعلی پورعطایی نوازنده و خنیاگر فقید موسیقی خراسان و یک اثر موسیقایی با خوانندگی میلاد درخشانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نیما جوان مدیر نشر و پخش «جوان» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این موسسه تولید و توزیع آثار موسیقایی بیان کرد: طی ماه های آینده یکی از آلبوم های بسیار ویژه موسسه ما با هنرمندی زنده‌یاد غلامعلی پورعطایی با عنوان «نوایی» یا «آن دیگر ۲» در بازار موسیقی منتشر می شود. در این آلبوم که همراه با گروه کوبه ای «رادها» با همراهی مرتضی و مجید یگانه راد در دسترس دوستداران موسیقی قرار می گیرد، آثار بسیار ماندگار و شنیدنی استاد غلامعلی پورعطایی نوازنده و خواننده فقید موسیقی خراسان از جمله «نوایی» و تعدادی دیگر از آثار با همراهی سازهای کوبه ای گروه «رادها» به علاقه مندان عرضه شده است.

وی ادامه داد: این آلبوم همانند مجموعه قبلی، نگاهی متفاوت و جذاب به نغمات موسیقایی منطقه تربت جام دارد که استاد پورعطایی با نوای دلنشین و سحرانگیز خود با برادران راد آن را تولید کرده است. این اثر به دلیل محتوای شنیداری بسیار ارزشمندی که دارد یکی از آثار جذاب و ارزشمندی است که در فقدان هنرمند بزرگی چون استاد پورعطایی می تواند برای دوستداران موسیقی نواحی اثر قابل تاملی باشد.

جوان همچنین از انتشار آلبوم «چهل رباعی تا خرقان» خبر داد و گفت: این آلبوم به آهنگسازی کیاوش صاحب نسق بر اساس اندیشه های شیخ ابوالحسن خرقانی است که امیرحسین اللهیاری این آثار را تبدیل به رباعی کرده و به عنوان راوی در اثر حضور دارد. این آلبوم بعد از ماه های محرم و صفر در دسترس دوستداران موسیقی و ادبیات ایران قرار می گیرد.

مدیر نشر و پخش «جوان» به انتشار قریب الوقوع آلبوم «حرف بزن» به خوانندگی میلاد درخشانی اشاره کرد و توضیح داد: مبنای محتوایی این آلبوم قطعاتی است که مخاطب پیش از این در آلبوم «اشارات نظر» شنیده بود اما طبیعتا در تنظیم های این آلبوم سعی شده تا فضای اثر نسبت به کار قبلی اثر متفاوت تری باشد. همچنین طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته این آلبوم در روزهای آینده منتشر می شود.

نظر شما