شناسهٔ خبر: 51222 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طلسمی که بعد از شش سال شکست/ برگزاری کنسرت «راز و نیاز» سالار عقیلی در مشهد

سرانجام وعده سالار عقیلی برای اجرا در شهر مشهد عملی شد و این خواننده با اجرایش طلسم شش ساله عدم برگزاری کنسرت در مشهد را شکست. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛ سرانجام وعده سالار عقیلی برای اجرا در شهر مشهد عملی شد و این خواننده با اجرایش طلسم شش ساله عدم برگزاری کنسرت در مشهد را شکست. 
پنجشنبه‌شب، دوم شهریورماه، سالار عقیلی به همراه گروهش در دهکده شاندیز مشهد روی صحنه رفت تا مخاطبان مشهدی بعد از شش سال شاهد اجرای زنده یک هنرمند در این شهر باشند؛ آن هم مخاطبانی که تا لحظه آخر از برگزاری چنین کنسرتی مطمئن نبودند. 
سالار عقیلی که در یک ماه گذشته به همراه گروه «راز و نیاز» در شهرهای ارومیه، شیراز، آمل، بیرجند و اصفهان روی صحنه رفته بود تور کنسرت‌هایش را در تابستان با این اجرا در مشهد به پایان برد تا وعده‌ای را عملی کند که سه ماه پیش داده بود. سالار عقیلی که طی هفته‌های گذشته علاوه بر انتشار آلبوم 
«شب زیبا» به آهنگسازی جواد بطحایی برای دومین‌بار تندیس حافظ را در بخش بهترین تیتراژ سریال و فیلم تلویزیونی و سینمایی از آن خود کرد، آن زمان در مشهد به مخاطبان خراسانی وعده داده بود به زودی در این شهر روی صحنه می‌رود. 
عقیلی در سفرهای انتخاباتی رییس‌جمهور، به همراه او در جمع حامیان روحانی در ورزشگاه هفتاد هزار نفری مشهد حاضر شد تا با اجرای قطعه «وطنم» در این ورزشگاه تنها اجرای زنده این سال‌ها را در مشهد رقم بزند. او در زمان این اجرا ابراز امیدواری کرده بود تا بتواند در مشهد کنسرت بدهد. این اتفاقی بود که بالاخره در روزهای ابتدایی دولت دوازدهم افتاد و عقیلی در حضور ٢٠٠٠ نفر به همراه گروهش در دهکده شاندیز مشهد روی صحنه رفت. عقیلی اما در این کنسرت از محمدرضا شجریان هم یاد کرد و برای استاد آواز ایران آرزوی سلامتی کرد. او از علاقه‌اش به بازگشت دوباره محمدرضا شجریان به روی صحنه و اجرای او در ایران گفت. اینها صحبت‌هایی بود که با استقبال حاضران در این کنسرت هم روبه‌رو شد. «وطن»، «خوشه‌چین»  از جمله قطعات این کنسرت بودند. سالار عقیلی در حالی در این اجرا روی صحنه می‌رفت که حریر شریعت‌زاده، همسرش به عنوان نوازنده دف و پیانو اجازه همراهی گروه را نداشت و از بین حاضران شاهد اجرای کنسرت سالار عقیلی و گروهش در آخرین کنسرت پروژه «راز و نیاز» بود. پایان بخش کنسرت سالار عقیلی در مشهد اجرای قطعه «ایران» بود که با استقبال مخاطبان این کنسرت رو به رو شد.
سالار عقیلی بعد از پایان تور کنسرت‌های 
«راز و نیاز» قرار است شهریورماه امسال به همراه ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در تهران روی صحنه برود. این اجرا در دو سانس روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. «تبریز در مه»، «حانیه»، «شکوه گل»، «نگارا»، «افسون سخن»، «خوشه‌چین»، «از تنهایی گریه مکن»، «گلرخ»، «چرخ فلک»، 
«نغمه نوروزی»، «ایران» و «خاک مهرآیین» قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا می‌شوند. 

نظر شما