شناسهٔ خبر: 51228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هزار افسان» در ۱۳ قسمت ساخته می‌شود/ روایت‌هایی از شاهنامه

انیمیشن «هزار افسان» در ۱۳ قسمت و با روایتی از داستان های کتاب شاهنامه نوشته و ساخته می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عباس جلالی یکتا کارگردان انیمیشن با اشاره به پروژه انیمیشن «هزار افسان» گفت: انیمیشن «هزار افسان» یک پروژه از شاهنامه فردوسی است که توانسته در جشنواره های مختلف موفقیت هایی کسب کند.

وی ادامه داد: برای انتخاب داستان این انیمیشن بیش از یک سال تحقیق شده است و قرار بود تعدادی از داستان های شاهنامه بدون کلام به تصویر کشیده شود و هر داستان در ۷ دقیقه طراحی شود. البته این پروژه می توانست سخت باشد به این دلیل که هر داستان از شاهنامه ابیات بسیاری دارد که باید در زمان کوتاهی به تصویر کشیده می شد.

این کارگردان سینمای انیمیشن توضیح داد: اولین قسمت از این مجموعه توانست جوایز مختلفی را از آن خود کند که شامل پروانه زرین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه اصفهان، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه سما، جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و نامزد بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم شهر است.

وی بیان کرد: به تازگی برای حضور بین المللی این انیمیشن اقدام کرده ایم که به جشنواره هایی در کشورهای آمریکا، برزیل و تایلند راه یافته است. همچنین در زمینه پخش بین الملل با یک شرکت پخش رایزنی کردیم تا این انیمیشن در شبکه های اینترنتی نمایش داده شود.

جلالی یکتا گفت: مجموعه انیمیشن «هزار افسان» قرار است در ۹ قسمت ۷ دقیقه ای ساخته شود که هر قسمت یک داستان متفاوت از شاهنامه را به تصویر می کشد. البته تا امروز ۶ قسمت از این مجموعه ساخته شده است و اگر به ۱۳ قسمت برسد در تعطیلات نوروز از تلویزیون پخش می شود.

وی توضیح داد: موسیقی این مجموعه در ابتدا توسط احمد پژمان ساخته شد اما در حال حاضر میلاد موحدی ساخت موسیقی را برعهده گرفته است.

جلالی یکتا در پایان گفت: موسیقی این انیمیشن داستان و حتی اکت های قصه را بیان می کند. اولین قسمت این مجموعه درباره «خوان هفتم» شاهنامه است، همچنین در تلاش هستیم تا داستان های کمتر شنیده شده از شاهنامه را به تصویر کشیم.

عوامل تولید انیمیشن «هزار افسان» عبارتند از کارگردان: اصغر صفار-عباس جلالی یکتا، تهیه کننده: اصغر صفار، نویسنده: افسانه بخشی، کارگردان فنی و سرپرست متحرک سازی: مهدی درویشانی، فضا سازی: امیر معین، ترکیب بندی: زینب تسبندی، انیماتیک: عباس جلالی یکتا، طراح پس زمینه: هومان خیر اندیش، موسیقی: میلاد موحدی، طراح شخصیت: سعید عبدیزدان-اصغر صفار، طراحی افکت: محمد بابا کوهی. این فیلم به صورت مشترک در استودیو هوران و صبا تهیه شده است.

نظر شما