شناسهٔ خبر: 51273 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماهی خانم» با «شهری در مه» به بازار نشر آمد

دو رمان «شهری در مه» و «من یک مادرم» به همراه داستان بلند «ماهی خانم» و مجموعه داستان «رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند» توسط نشر داستان منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر داستان به تازگی چند اثر داستانی از نویسندگان کشور را چاپ کرده که بین آن‌ها می‌توان دو رمان، یک مجموعه داستان و یک داستان بلند را مشاهده کرد.

یکی از رمان های تازه چاپ این ناشر، «شهری در مه» نوشته حسین اعتمادزاده است.

حسین اعتماد زاده در این رمان به اهمّیت و نقش کتاب و نویسنده در سه دوره تاریخی متفاوت می‌پردازد و این که «کتاب» در دوره‌های متفاوت نقش‌های گوناگون می‌گیرد؛ گاه سوزانده و گاه در قفسه‌های پرسکوت حبس می‌شود. در این کتاب، فراز و نشیب رفتار با نویسنده و رویکرد حکومت‌ها، در رویدادی ساختارمند، مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

اعتمادزاده در این رمان که ماجراهای آن در فضایی سوررئال پیش می‌رود و با تکنیک سیال ذهن نوشته شده، به ماجراهای شخصیت مُرده‌ای می‌پردازد که گرچه در زمان شاه می‌زیسته، اما بعد از گذشت سالیان سال روحش به این جهان می‌آید و بسیاری از رخدادهای اجتماعی را مورد چالش و نقد جدی قرار می‌دهد.

این کتاب با ۲۰۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۷ هزار تومان چاپ شده است.

رمان بعدی، «من یک مادرم» نوشته ناهید گلکار به عنوان سومین رمان این نویسنده است. پیش از این، دو رمان «عزیزجان» و «رویایی که من داشتم» از این داستان نویس توسط همین ناشر چاپ شده است.

جان مایه این کتاب هم مانند دیگر آثار گلکار، درباره زنان و دغدغه هایشان است. قهرمانان داستان های این نویسنده، زنانی هستند که با مشکلات موجود در یک جامعه مردسالار مقابله می کنند.

این کتاب با ۴۵۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

سومین کتاب داستانی جدید این ناشر هم اثری از ناهید کلگار است که یک داستان بلند را با نام «ماهی خانم» شامل می شود. روایت تجربه عشق توسط زنان موضوع اصلی این داستان است.

این کتاب هم با ۱۰۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان چاپ شده است.

«رنگ ها با آدم حرف می زنند» هم عنوان مجموعه داستانی است که این ناشر به تازگی چاپ کرده است. این کتاب نوشته سعید ناظمی و دومین مجموعه داستان این نویسنده، شاعر و پژوهشگر است.

ناظمی در داستان‌های این مجموعه نیز مثل مجموعه قبلش، به سوژه‌های اجتماعی پرداخته است. او در این کتاب به عناصر مربوط به اساطیر ایرانی و علم ارتباطات توجه ویژه داشته است. این کتاب ۱۱ داستان کوتاه دارد که از بین آن‌ها می‌توان به باغ ارم، فلک الافلاک، وای فای نامه، روزهای نه چندان بد و نبش قبر اشاره کرد. در این میان داستان کوتاه «روزهای نه چندان بد» در «سومین جشنواره ادبی پیشگیری از سرطان ــ بوشهر ۹۵» مورد تقدیر قرار گرفته است.

این کتاب با ۶۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما