شناسهٔ خبر: 51282 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسندگان بزرگ در سن‌لوئیز گردهم می‌آیند/ از آتوود تا استیون کینگ

جشنواره پاییزی نویسندگان سن‌لوییز امسال با حضور نویسندگان تراز اول، رنگین‌تر از همیشه برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نام‌های بزرگی از نویسندگان امسال در جشنواره پاییزی سن‌لوییز حضور دارند. یک روز پس از جشن کتاب سن لوییز قرار است کارگاه‌ها و رویدادهای ویژه‌ای در سنترال وست اند برگزار شود که از حضور نویسندگان کودک تا نویسندگان و شاعران درجه یک را دربرمی‌گیرد.

اما یک روز پیش از جشن کتاب، در نشستی که ۲۲ سپتامبر برگزار می‌شود قرار است شرمن آلکسی با امی استورات نویسنده «گیجی‌های شبانه خانم کوپ» به صحبت بنشیند.

در عین حال برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از نویسندگان تحسین شده سن لوییز یعنی پاتریشیا و فرد مک‌کیساک در نظر گرفته شده است. پاتریشیا مک کیساک اوایل سال ۲۰۱۷ درگذشت.

پس از این رویداد ۱۲ شاعر به شعرخوانی از اشعار تی‌اس الیوت از مجموعه «پروفروک و دیگر مشاهدات» می‌پردازند که ۱۰۰ سال  پیش منتشر شده بود.

در برنامه پاییزی سن لوییز و در ادامه جشن کتاب، استیون کینگ و پسرش اوون با کتاب جدید مشترکشان حضور می‌یابند و در عین حال مارگارت آتوود در این برنامه با دریافت جایزه ادبی سن لوییز مورد تجلیل واقع می‌شود. همه بلیت‌های برنامه کینگ و آتوود از همین حالا پیش فروش شده است. مراسم تقدیر از آتوود نویسنده نامدار کانادایی در تاریخ ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود.

استیون کینگ و پسرش نیز با کتاب «زیبایان خفته» اول اکتبر در مرکز هنر دانشگاه لیندوود حاضر می‌شوند.

نویسندگان بزرگ دیگری نیز با کتاب‌های جدیدشان در این رویداد پاییزی حضور می‌یابند که جینفر ایگان، ایزابل آلنده، دن براون و رادی دیول از آن جمله آن‌ها هستند.  

دن براون قرار است با کتاب «منشاء» در کتابخانه سن لوییز در تاریخ ۴ اکتبر حاضر شود.

ریچادر گری نیز با کتاب «هانیبال در کنار در» در کتابخانه مرکزی در روز ۵ اکتبر حضور به هم می‌رساند.

جنیفر ایگان با کتاب «ساحل منهتن» ۱۲ اکتبر در کتابخانه سن لوییز حاضر می‌شود و رادی دیول با «لبخند» ۲۵ اکتبر در مرکز انجمن اخلاقی سن لوییز درباره کتابش صحبت می‌کند.

ایزابل آلنده نویسنده شیلیایی نیز درباره کتاب «در میانه زمستان» روز ۳ نوامبر در مرکز انجمن اخلاقی سن لوییز با علاقه‌مندانش دیدار و گفتگو می‌کند.

جشن کتاب سن لوییز برای گرامیداشت ادبیات هر سال با حضور شماری از نویسندگان برگزار می‌شود. این برنامه در قالب یک جشن یک روزه ۲۳ سپتامبر برگزار می‌شود و علاوه برنشست‌ها و کارگاه‌ها و مراسم امضای کتاب، در طول پاییز پیش رو به صورت مداوم با نشست ادبی با نویسندگان محلی، ملی و بین‌المللی ادامه پیدا می‌کند.

سن لوییز یکی از شهرهای اصلی و بزرگ آمریکا در ایالت میسوری و کنار رود می‌سی‌سی پی واقع است.

زاخاری شومبورگ، آماندا دویل، متیو فریمن، دیوید کالینز، جنیفر نیلسن، گابریلا زوین، بیل گریفین، مری انگلبرایت، اد ولتی، کریس ون دوسن، بیل کلیون و استفانی پرکینز شماری از دیگر نویسندگان حاضر در برنامه پاییز ادبی این شهر هستند که تا ۹ نوامبر ادامه می‌یابد.

نظر شما