شناسهٔ خبر: 51290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوره دانش افزایی کوتاه مدت در بنیاد سعدی آغاز شد

​جلسه افتتاحیه دوره دانش افزایی کوتاه مدت برای فارسی آموزانی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و قزاقستان با حضور معاون بین الملل بنیاد سعدی برگزار شد.

دوره دانش افزایی کوتاه مدت در بنیاد سعدی آغاز شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فرهاد پالیزدار، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی خطاب به حاضران در این دوره گفت: حضور شما در این دوره حاصل تلاش‌هایتان برای یادگیری زبان فارسی است و امیدوارم در مدت حضورتان در ایران، ضمن آنکه زبان فارسی شما  پیشرفت می‌کند، ایران را بهتر بشناسید.

وی افزود: آموزش زبان فارسی به علت و انگیزه‌های متفاوت مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ بعضی برای شناخت ایران و آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ ایران و برخی برای شناخت تاریخ خودشان. به عنوان مثال در کشور ترکیه به دلیل آنکه برخی از شعرا و نویسندگان و حتی بخشی از تاریخ ترکیه به زبان فارسی نوشته شده است، لازم است برای آشنایی با فرهنگ خود و گذشته زبان فارسی را یاد بگیرند.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی با توجه به تجربیات خود انگیزه‌­های دیگر یادگیری زبان فارسی را این چنین عنوان کرد: همچنین برخی علاقه‌مند به فیلم و سینمای ما شده‌اند و با دیدن فیلم‌های ایران و شناخت کارگردان‌های مطرح همچون مجید مجیدی یا کیارستمی علاقمند شده‌اند تا فیلم‌ها را با زبان فارسی ببینند. در کشور ژاپن با جوانی آشنا شدم که به دلیل علاقه به فوتبال ایران و شناخت علی دایی و علاقه‌اش به ایشان دوست داشت که زبان فارسی را یاد بگیرد.

پالیزدار خاطر نشان کرد: ایران بخشی از تاریخ شرق و آسیای مرکزی است و کسانی که می‌خواهند در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی و حتی سیاست کار کنند، لازم است زبان فارسی را بدانند تا اخبار را مستقیم بشنوند.

وی خطاب به فارسی آموزان این دوره دانش افزایی گفت: ما به شما تبریک می‌گوییم که زبان فارسی را انتخاب کرده و یاد می­گیرید. هرکدام از شما می‌­توانید در روابط بیشتر ایران با کشور خودتان نقش مهمی داشته باشید که از جمله آن، آموزش زبان فارسی و ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان کشورتان است. ما ‌نیز به خاطر زحمتی که برای گسترش زبان فارسی  متحمل می­‌شوید، وظیفه خود می­‌دانیم که به شما کمک کنیم تا ارتباط بین کشورها را تقویت کنید.

معاون امور بین الملل بنیاد سعدی در پایان گفت: امیدوارم این دوره، به تقویت زبان فارسی شما کمک کند و سعی کنید که وقتی به تهران گردی می‌روید با مردم بیشتر فارسی صحبت کنید و با سرمایه فارسی بیشتر به کشورتان برگردید.

فارسی آموزان این دوره از دانش افزایی کوتاه مدت در پایان جلسه به بیان انگیزه‌ها و علت‌های علاقه‌مندی خود به یادگیری زبان فارسی پرداختند و از فرصت ایجاد شده جهت تقویت دانش زبان فارسی خود ابراز خرسندی کردند. 

بنا بر این گزارش، این فارسی آموزان در رشته زبان و ادبیات فارسی، ایرانشناسی، شرق‌شناسی و ترجمه، در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در کشورشان تحصیل می‌کنند و از سوی رایزنی‌های فرهنگی برای دو هفته میهمان بنیاد سعدی هستند تا صبح‌ها در کلاس‌های درس و تقویت زبان فارسی شرکت کرده و عصرها به بازدید از امکان تاریخی و مدرن ایران همچون کاخ موزه‌ها، پل طبیعت، موزه دفاع مقدس، موزه ملک، باغ کتاب و ... بپردازند.

نظر شما